رئیس جمهور فرانسه امروز در پایان نشست گروه ۲۰ اتهاماتی را در خصوص کشورمان مطرح کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پایان اجلاس سران گروه ۲۰ در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «من شاهد تجاوز فزاینده از سوی ایران نسبت به فرانسه بوده‌ام».

به گزارش رویترز، رئیس جمهور فرانسه ایران را به «گروگان‌گیری» متهم کرده و چنین اقدامی را «غیرقابل قبول» خواند. او همچنین ایران را به «تجاوز منطقه‌ای» در خاک عراق و اقدامات بی‌ثبات کننده متهم کرد.

او در نهایت گفت: «من از ایران می‌خواهم که به آرامش و روحیه همکاری بازگردد. من از این کشور می‌خواهم که به ثبات منطقه و همچنین شهروندان فرانسوی احترام بگذارد».

چهار روز پیش، وزیر خارجه فرانسه گفت دو شهروند فرانسوی دیگر در ایران دستگیر شده و مجموع شهروندان این کشور در ایران به هفت نفر رسیده است.

اظهارات و ادعا‌های ضد ایرانی مقامات غربی در روز‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. در همین راستا، چندین تحریم علیه افراد و نهاد‌های ایرانی در روز‌های اخیر تصویب شده و قطعنامه‌ای نیز در خصوص همکاری‌های ایران و آژانس به شورای حکام تحویل داده شده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در این خصوص می‌گوید: «با برخی از وزرای خارجی اروپا از جمله آقای بورل مسئول عالی سیاست خارجی اروپا صحبت کرده‌ایم. اگر اروپایی‌ها این مسیر غیرسازنده را متوقف نکنند، با پاسخ متقابل، اما مؤثر ما مواجه خواهند شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۰۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
به امید خدا پاریس را با خاک یکسان خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
ایران باید از جلیقه زردها حمایت کنه آشکارا و نماینده شون و ب ایران دعوت کنه

مقابله ب مثل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
یعنی یک انسان پیدانمیشه این گوساله راخفه کنه سرجاش بتمرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تو برو با معصی جلسه بذار و این غلط ها به تو نیومده
آخرین اخبار