نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت همه کشورها از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می کنند.

شرکت کنندگان در نشست مسکو در مورد افغانستان از درخواست واشنگتن برای رفع انسداد حساب های افغانی حمایت کردند.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه، روز چهارشنبه پس از این نشست گفت: اکثریت مطلق در مورد بازگشایی دارایی های افغانستان از سوی آمریکا صحبت کردند، این در سند نهایی منعکس شده است که امیدوارم همکاران به زودی روی آن توافق کنند و ما منتشر خواهیم کرد.

کشورهای فرمت مسکو در مورد افغانستان، دور هم جمع شدن و بحث در مورد اقدامات بیشتر در منطقه را، حتی با در نظر گرفتن عدم مشارکت نمایندگان طالبان مهم دانستند. 

ضمیر کابلوف در پاسخ به سوالی در مورد واکنش روسیه به اظهارات طالبان در مورد غیرقابل قبول بودن نشست مسکو بدون مشارکت آنها گفت برای ما کشورهای کلیدی منطقه مهم است.

کابلوف خاطرنشان کرد فدراسیون روسیه یک سال پیش از طالبان برای شرکت در نشستی با این فرمت دعوت کرد.

کابلوف گفت: همه کشورها نکات اساسی در مورد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان را بیان کردند ولی طالبان همچنان بر خلاف واقعیت اصرار داشتند که دولت آنها فراگیر است و ما نمی توانیم با این موافق باشیم.

فرمت مسکو شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است. جلسه قبلی در 20 اکتبر سال گذشته برگزار شد. در این نشست هیئتی به رهبری عبدالسلام حنفی معاون رئیس طالبان حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.