دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری گفت: نمی‌توان تایید کرد که شلیک موشک به لهستان عمدی بوده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: نمی‌توان تایید کرد که شلیک موشک به لهستان عمدی بوده است.

به گزارش  الجزیره، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری در بروکسل افزود: انفجار در لهستان را بررسی کردیم و لهستانی‌ها و نظامیان تحولات مربوط به تحقیق درباره این حادثه را به اطلاع ما رساندند. نمی‌توان تایید کرد که شلیک موشک (به لهستان) عمدی بوده و همچنین نمی‌توان تایید کرد که روسیه اقداماتی علیه ناتو انجام می‌دهد.

او همچنین گفت: هم پیمانان توافق کردند که هوشیار و آرام بمانیم و هماهنگی بیشتری داشته باشیم. نشانه‌ای از حمله عمدی به لهستان وجود ندارد. اگر گستردگی موشک‌های روسیه علیه اوکراین نبود حادثه موشک لهستان رخ نمی‌داد.

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کردند نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشکی که به لهستان اصابت کرد احتمالا از طرف نیرو‌های اوکراینی برای رهگیری یک موشک روسیه شلیک شده است.

الجزیره انگلیسی نیز در گزارشی اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا گزارش اولیه مبنی بر شلیک موشک از روسیه به لهستان را مردود می‌داند. این در حالی است که مقامات اوکراینی با فرافکنی سعی در روسی نشان دادن موشک دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۵۱ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
ینس چرا مثل روز روشن دروغ میگی؟ این حمله کاملا عمدی بوده و یحتمل کار داعش بوده. اول باید ببینیم نظر داعش چه باشد بعدا تو اظهار فضل کن. عجله کردی.
آخرین اخبار