قرار است اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از یک ماموریت حمایتی، بیش از ۱۵ هزار نظامی اوکراینی را در چند کشور اروپایی تحت آموزش بگیرد.

 اتحادیه اروپا دوره‌های آموزش نظامی برای نیرو‌های مسلح اوکراین راه‌اندازی کرده و قرار است به عنوان بخشی از این ماموریت حمایتی، بیش از ۱۵ هزار نظامی اوکراینی در چند کشور اروپایی تحت آموزش قرار بگیرند.

پایگاه اینترنتی «الجزیره انگلیسی» در این خصوص نوشت: «اتحادیه اروپا، در حالی که بیش از هشت ماه از شروع حمله‌ی روسیه به اوکراین می‌گذرد، حمایت خود از اوکراین را با آغاز ماموریت کمک نظامی به نیرو‌های اوکراینی، افزایش داد.»

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:‌ این ماموریت، پاسخی مستقیم به درخواست اوکراین برای چنین کمکی است و افزود بیش از ۱۵ هزار نظامی اوکراینی، به عنوان بخشی از این ماموریت، در کشور‌های مختلف اروپاییِ عضو اتحادیه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

این ماموریت توسط «هروه بلژین»، دریابان فرانسوی، هدایت می‌شود و وزرای دفاع اتحادیه اروپا همچنین توافق کرده اند تا ۱۶ میلیون یورو (۱۶.۵ میلیون دلار) از «صندوق صلح اروپایی» (EPF) - که ساز و کار اقتصادی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از درگیری و تثبیت صلح است – طی مدت ۲۴ ماه به حمایت از این ماموریت اختصاص بدهند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، از تصمیم اتحادیه اروپا برای راه اندازی این ماموریت آموزشی برای نیرو‌های مسلح اوکراین، استقبال کرد و به خبرنگاران در بروکسل گفت که این اقدام، تکمیل کننده‌ی کار‌هایی است که کشور‌های عضو ناتو پیش از این انجام داده اند.

«هری ندلکو»، مدیر بخش ژئوپلتیکِ «راسموسن گلوبال» و مسئول خدمات مشاوره‌ای اوکراین در آنجا، به «الجزیره» گفت: «اگر اتحادیه اروپا قرار است به ویژه بر آموزش نیرو‌های جدید تمرکز کند و خیال اوکراین را از آموزش آن‌ها در بحبوحه‌ی جنگ راحت کند تا بهتر بتواند از منابع خود در خط مقدم استفاده نماید، آن وقت است که حمایت اتحادیه اروپا، ارزش افزوده پیدا می‌کند.»

فرانسه و آلمان هر دو بار‌ها از سوی اوکراین به دلیل عدم ارسال تسلیحات کافی مورد انتقاد قرار گرفته اند. ندلکو گفت این ماموریت کمکی آموزش نظامی اتحادیه اروپا، که فرانسه و آلمان در اجرای آن نقشی کلیدی برعهده دارند، راهی است تا آن‌ها این کمبود را جبران کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
روسیه اگه مطمئنه حق با اونه باید فورا به آمریکا حمله کنه
آخرین اخبار