مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: یک سامانه برای رصد خودکار فضای مجازی ایجاد شده تا هر تخلفی که ملاحظه شد بسته با آن متخلف به مراجع ذی صلاح فراخوانده می‌شود.

آقای صبایی گفت: درخصوص سیگنال فروشی در فضای مجازی و برخورد با آن‌ها در اداره نظارت بر بورس‌ها یک اداره وجود دارد که سابقه تاسیس آن به سال ۹۸ باز می‌گردد که در ۴ حوزه گزارشاتی را ارائه می‌دهد که این گزارش یک بخش اطلاعات را دریافت و بخشی را رصد می‌کند.

او گفت:۴ حوزه عبارت بود است از ناشران نهاد‌های مالی بازار و فضای مجازی است که همکاران به صورت مستمر و روزانه فضای مجازی را رصد و بررسی می‌کنند.

او می‌گوید: اخیرا هم یک سامانه برای رصد خودکار فضای مجازی ایجاد شده و امید است توسعه پیدا کند و هر تخلفی که ملاحظه شد بسته با آن تخلف، متخلف برای ارائه توضیحات فراخوانده می‌شوند و چنانچه محرز باشد  از طریق مراجع ذی صلاح از طریق همین اداره برخورد قانونی انجام می‌شود.

فعالیت بازارگردان‌ها محدود است ممنوع نیست!

او در خصوص محدویت‌های بازارگردانی گفت:محدویت فرآیند بازارگردانی محدویتی به صورت رسمی و قانونی وجود ندارد طبق قانون یک خط مشی‌ برای بازارگردان در نظر گرفته شده است و در روز‌های خاص عملکرد آن‌ها رصد می‌شود، ولی به این مفهوم نیست که محدود باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار