میزان کارانه علی‌الحساب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای پرستاران خراسان رضوی به طور میانگین هفت میلیون تومان محاسبه شده است.

امیررضا صالح مقدم مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق آخرین دستورالعمل  پرداخت کارانه تعرفه خدمات پرستاری از طرف وزارت بهداشت، تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مکلف شده‌اند که بر حسب اعتباری که به این دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، بر اساس یک فرمول معین، علی الحساب مبلغی را به عنوان کارانه مربوط به تعرفه خدمات پرستاری به پرستاران پرداخت کنند.

او افزود: میزان کارانه تعرفه گذاری خدمات پرستاری که به صورت علی الحساب به کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت خواهد شد، حداقل ۲ میلیون تومان و حداکثر ۱۶ میلیون تومان و به طور میانگین حدود هفت میلیون تومان خواهد بود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این تعرفه بر اساس کارکرد پرستاران در سه ماهه دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه شده است که مبلغ کارانه پرستاران با توجه به میزان کارکردشان متغیر است.

صالح مقدم بیان کرد: ملاک عمل محاسبه کارانه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه با بالاترین ضریب محاسبه شده است.

او تصریح کرد: نکته مهم در کارانه جدید این است که تاکنون کارانه پرستاران به عنوان بخشی از سهم کارانه پزشکان بیمارستان‌ها پرداخت می‌شده است، اما بر اساس دستورالعمل جدید این کارانه باید بر اساس درآمد ناشی از خدمت پرستاری در بیمارستان‌ها و هزینه دریافتی از بیمه‌ها پرداخت شود، بنابراین مدل و فرمول کار تغییر پیدا می‌کند و ممکن است مبلغ کارانه نیز تغییر کند.

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: میزان دقیق و قطعی مبلغ کارانه پرستاران بیمارستان‌ها پس از بررسی پرونده‌های پرداختی هر بیمارستان توسط اداره بیمه اعلام خواهد شد و پس از آن مشخص می‌شود که کارانه تعرفه جدید پرستاران چقدر افزایش یا کاهش دارد.

 صالح مقدم بیان کرد: تاکنون پرداختی‌های پرستاران بر اساس سهم کارانه پزشکان نه براساس عملکرد پرستاران توزیع می‌شده است، بنابراین بیمارستان‌هایی که کارانه پزشکان بالا بوده، درآمد پرستاران هم بالا بوده و در بیمارستان‌هایی که کارانه پزشکان پایین بوده، درآمد پرستاران نیز کم بوده است لذا میزان افزایشی یا کاهشی بودن این کارانه بر حسب عملکرد واقعی پرستاران ممکن است در برخی بیمارستان‌ها کاهشی و در بعضی افزایشی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.