کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان با هدف بررسی عوامل آلودگی هوا و کنترل میزان آلایندگی در شهرک صنعتی سجزی برگزار شد.

کارگروه مدیریت بحران به منظور بررسی روند اجرای مصوبات مرتبط با پیشگیری و کنترل شرایط آلودگی هوای شهر سجزی و انجام مطالعات مرتبط توسط کنسرسیوم مراکز علمی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی با حضور دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست با تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان مقرر شد؛ کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها نسبت به تهیه مطالعات مرتبط با منشأیابی و سهم بندی آلودگی هوا در شهر سجزی و شهرک‌های صنعتی این شهر اقدام کنند و سناریو‌های عملیاتی جهت کاهش آلودگی هوای این منطقه ارائه شود.

در این زمینه شهرداری اصفهان و سجزی همکاری لازم را خواهند داشت و نتایج این طرح الگویی برای پیشگیری و کنترل میزان آلودگی هوا در سایر مناطق صنعتی استان اصفهان خواهد بود.

باتوجه به اعلام نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر ضرورت لحاظ سناریوی راهبردی و سهم بندی آلاینده‌ها مقرر گردید؛ کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی نسبت به لحاظ موارد در پیشنهاد طرح اقدام و جهت انعقاد قرارداد موارد به شرکت شهرک‌های صنعتی ارسال گردد.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اتخاذ ساز و کار لازم نسبت به اعمال نظارت و مراحل تهیه طرح تحقیقاتی اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.