معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام گفت: کار مطالعه، بررسی و بازبینی وضعیت سیستم دفع آب‌های سطحی شهر ایلام تا دی ماه جاری به اتمام می‌رسد که پس از آن باید برای ترمیم و بهسازی سازه‌ها تامین اعتبار ویژه شود.

ملکشاهی نژاد معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام گفت: عملیات مطالعه و بازبینی عملکرد سیستم‌های دفع آب‌های سطحی شهر ایلام با هدف شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌ها به منظور تقویت، ترمیم و بهسازی این سیستم‌های آبراهه در حال انجام است.

وی افزود: شهر ایلام دارای ۲۰ کیلومتر سیلبند سرپوشیده و ۲۳ کیلومتر مسیل روباز است که بعد از اتمام فرآیند مطالعات کارشناسان، برای ترمیم و بهسازی باید تامین اعتبار ویژه شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته در پی بارش‌های تند سیلابی، مسیل‌های خیابان سلمان فارسی و بلوار اصناف آسیب دیدند که با صرف هزینه ۲۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری ترمیم شدند.

وی بیان کرد: مسیل پارکینگ سمندری - شهرداری در هسته مرکزی شهر نیز به مناقصه رفته است که بعد از مشخص شدن پیمانکار، فرآیند ترمیم این سیلند نیز اجرایی خواهد شد.

وی مطرح کرد: سیلبند منطقه کارخانه آرد نیز با پیمان ۳۷ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال اجرا است.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام اظهار کرد: با اتمام فرآیند مطالعه و بازبینی وضعیت سیلبندها، این مسیل‌ها در صورت تخصیص اعتبار ویژه، مستحکم سازی و تقویت سازه می‌شوند.

وی گفت: یکی از مهترین راه‌های کاهش مخاطرات سیل در داخل شهر، ایجاد سازه‌های آبخیزداری و آبخوان داری است که باید توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.