رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار گفت: بیله سوار میزبان اولین دسته از پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال شد.

عسگر جبرائیلی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین انجام ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، اولین دسته پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال را مشاهده و تصویربرداری نمودند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار می گوید: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بال از این پرنده حمایت شده از کشور همسایه جمهوری آذربایجان به اراضی مرزی شهرستان وارد شده‌اند.

به گفته او، گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی مزمک همه ساله در این مواقع از سال جهت زمستان‌گذرانی به صورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان و به‌ویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می‌کند.

جبرائیلی گفت: این پرنده‌ها معمولاً به‌صورت گروه‌های بزرگ دیده می‌شوند که در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق، خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.