معاون محیط زیست و خدمات شهری گرگان گفت: از ابتدای افتتاح پناهگاه سگ‌های بدون صاحب در تیرماه امسال تاکنون ۲۳۰ قلاده سگ جمع آوری شده است.

احمد سالاری گفت: زیستگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر و یا در نزدیکی روستا‌ها قرار دارد و برخی از شهروندان با غذا دادن به این سگ‌ها مشکلاتی را برای مدیریت شهری به وجود می‌آورند.

او افزود: غذا دادن به سگ‌ها موجب جمع شدن این سگ‌ها در یک مکان و افزایش زاد و ولد آن‌ها می‌شود.

سالاری گفت: سگ‌های بدون صاحب با نزدیک شدن به سکونتگاه‌های شهری موجب رعب و وحشت و در برخی موارد آسیب رساندن به شهروندان می‌شوند.

او افزود: با راه اندازی مرکز نگه داری سگ‌های بدون صاحب تاکنون ۲۰۰ قلاده سگ واکسیناسیون، ۵۹ مورد رهاسازی و ۵۸ مورد هم با کمک شهروندان عقیم سازی شده اند.

سالاری گفت: باغداران و گله دارانی که به سگ نگهبان احتیاج داشته باشند با مراجعه به این مرکز نگهداری می‌توانند نسبت به سرپرستی سگ‌های بدون صاحب اقدام کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: از شهروندان تقاضا داریم از رهاسازی سگ‌ها در حاشیه شهر خودداری کنند چراکه موجب بر هم خوردن چهره بصری شهر می‌شود.

سالاری افزود: شهروندان گرگانی می‌توانند برای پیگیری تمام خدمات شهری از جمله جمع آوری سگ‌های بدون صاحب با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.