رئیس اداره کتابخانه‌های اندیمشک گفت: با توجه به اینکه این شهرستان هنوز تا رسیدن به سرانه مطلوب مطالعه فاصله زیادی دارد، یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان ساخت یک کتابخانه مرکزی استاندارد است که هنوز محقق نشده است.

فریبا لطفی بافنده رئیس اداره کتابخانه‌های اندیمشک، گفت: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی (ماهمانیم که می‌خوانیم) انتخاب شده که ۶۵ برنامه متنوع فرهنگی و آموزشی در این هفته برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

او گفت: غبارروبی مزارشهدا، برپایی میزخدمت، رونمایی از کتاب نویسندگان بومی شهرستان جهت معرفی و حمایت از نویسندگان جوان شهرستان، اهدای کتاب و نشریه میان نمازگزاران در مصلای نمازجمعه این شهرستان، برگزاری کاروان دانایی برای آشنایی کودکان عشایر با کتابخوانی، برگزاری برنامه فرهنگی با کودکان کار در مجتمع بهزیستی این شهرستان عضویت رایگان شهروندان، برگزاری ۲ مسابقه عکاسی با موبایل و خاطره نویسی با موضوع کتاب، نواختن زنگ مطالعه در مدارس، برپایی نمایشگاه و ... ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شوند.

لطفی بافنده با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در سنین کودکی و نوجوانی آموزش داده شود، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کتابداران نهادینه کردن فرهنگ مطالعه میان کودکان و نوجوانان است که همکاران ما در این شهرستان به صورت منظم با برگزاری برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی در مهدکودک ها، کانون‌ها و. به آن می‌پردازند.

رئیس اداره کتابخانه‌های اندیمشک گفت: این شهرستان دارای ۷ کتابخانه است که با توجه به جمعیتی که دارد، ساخت یک کتابخانه مرکزی استاندارد از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان در این حوزه است که هنوز محقق نشده، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با حمایت مسئولان به این مهم برسیم.

به گفته لطفی بافنده با وجود اینکه ۲سال کرونایی باعث ریزش شدید اعضا شد، اما همکاران ما توانستند با فعالیت بسیار خوبی که در فضای مجازی از خود نشان دادند رتبه اول کشور را کسب کنند و بعد از آن نیز کتابداران این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده در این خصوص توانستند به میزان قابل توجهی افراد را به سمت کتاب و کتاب خوانی سوق دهند همچنین فرماندار و رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیمشک امسال رتبه برتر استان را کسب کردند که از آن‌ها تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به درآمد کتابخانه‌ها از شهرداری گفت: تنها نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها تعلق دارد که اگر شهرداری توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد شاهد به حداقل رسیدن مشکلاتمان خواهیم بود.

لطفی بافنده گفت: نباید تبلیغات مطالعه کتاب از سوی دستگاه‌های اجرایی فقط مختص هفته کتاب و کتابخوانی تنها یک بار در سال باشد، نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در شهرستان نیازمند عزم و اراده راسخ تمامی دستگاه‌های اجرایی در تمام طول سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.