عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: خریداران زمین‌های غیر مجاز در هنگام صدور پروانه و ساخت و ساز هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد در نشست علنی شورا گفت: فروش برخی زمین‌های سطح شهر قراردادی و بدون پروانه ساخت و از طریق تفکیک‌های غیر مجاز صورت می گیرد، این زمین‌ها به دلیل هزینه‌های پایین‌تر مورد توجه برخی شهروندان برای خرید قرار میگیرند.

او افزود: در صورتی که در خصوص این زمین ها، شهرداری مطابق ماده ۱۰۱، حق سرانه را به دلیل غیر مجاز بودن تفکیک در زمان ساخت و ساز از شخص خریدار أخذ میکند درحالی که زمین‌هایی با تفکیک مجاز حق سرانه از مالک اولیه زمین أخذ میگردد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان در جریان باشند که ارزانی زمین‌های غیر مجاز بی دلیل نیست و زمان ساخت و ساز باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

خامسی از دیگر مشکلات زمین‌های قولنامه‌ای گفت: گاهی زمین‌های خریداری شده در طرح شهرداری واقع شده است و خریدار از آن اطلاع ندارد که باعث میشود هنگام ساخت با مشکلاتی روبه‌رو شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در خصوص پلیس گشت ساختمان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده است تفکیک‌های غیر مجاز است برای حل این معضل پلیس گشت ساختمان راه اندازی شد تا مانع از ساخت و ساز‌های غیر مجاز شود، اما متأسفانه پلیس ساختمان کارایی قبل را ندارد و نظارت کافی بر ساخت و ساز‌ها صورت نمی گیرد. موضوعی که ضرورت دارد شهرداری اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر ساخت و ساز‌ها انجام دهد.

خامسی در پایان تاکید کرد: شهرداری باید به عنوان یک نهاد شهری و خدمت رسان به مردم از ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری کند و نباید ساخت و ساز در زمین‌های غیر مجاز صورت پذیرد و بعد برای تخریب آن اقدام شود و شهروندان متحمل آسیب‌های مالی زیادی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.