تیراندازی‌های جداگانه در چند دانشگاه‌ در آمریکا طی چند روز گذشته موجب کشته شدن ۷ دانشجو شده است.

خبرگزاری پی بی اس از کشته شدن هفت دانشجوی دانشکده‌های دو دانشگاه آمریکا در حوادث جداگانه خبر داد.

این خبرگزاری گزارش داد: دو دانشگاه در غم از دست دادن دانشجویان به سوگ نشسته اند. در شهر مسکو ایالت آیداهو آمریکا، اجساد چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو روز یکشنبه در خانه‌ای نزدیک محوطه دانشگاه کشف شد. در شارلوتزویل ویرجینیا هم، سه دانشجوی دانشگاه ویرجینیا روز دوشنبه به ضرب گلوله کشته شدند. جان یانگ گزارش می‌دهد.

تیم لانگو، رئیس پلیس دانشگاه ویرجینیا در زمانی که در جمع خبرنگاران بود خبری را که منتظرش بود دریافت و اعلام کرد: هم اکنون اطلاعاتی دریافت کردیم که مظنون بازداشت شده است.

این لحظه‌ای مهم برای لانگو و دانشجویانی همچون امی اسمیت، که در تیراندازی شب گذشته پناه گرفته بود.

امی اسمیت، یکی از دانشجویان دانشگاه ویرجینیا در این خصوص گفت: یکشنبه شب با دوستم در اتاقم مشغول تماشای فیلم بودم که صدای شلیک گلوله را شنیدم. فوراً در‌ها را بستیم، همه پنجره‌ها را بستیم، چراغ‌ها را خاموش کردیم و به دور از پنجره‌ها روی زمین دراز کشیدیم. تا حدودی مایه آرامش است که این حادثه تمام شد. اما چطور می‌شود با این وضع ادامه داد؟

تیراندازی در دانشگاه

حدود ساعت ۱۰:۳۰ یکشنبه شب، بر اثر تیراندازی به دانشجویانی که برای دیدن یک نمایش عازم واشنگتن دی سی بودند، سه دانشجو کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مقامات جان باختگان اعضای تیم فوتبال بودند. کریستوفر دارنل جونز جونیور، بازیکن سابق فوتبال، به سه فقره قتل درجه دو و استفاده از اسلحه متهم شده است. به گفته لانگو، جونز در ماه سپتامبر پس از گزارش‌هایی که گفته بود اسلحه در اختیار دارد، مورد توجه مقامات مدرسه قرار گرفته بود.

رئیس پلیس دانشگاه ویرجینیا افزود: درباره اینکه سلاح داشتن آقای جونز تهدید به شمار می‌رود، اظهار نظری نشده بود.

در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در ریچموند تایمز دیسپج صورت گرفته است، جونز اعلام کرده بود بار‌ها به دلیل نزاع در مدرسه از تحصیل تعلیق شده بود. برای دانشجویان این تیراندازی حادثه‌ای شوکه کننده بود. بعضی از دانشجو‌ها مجبور شدند در کتابخانه بخوابند.

تیراندازی در آمریکا

افزون بر این در دانشگاه آیداهو در شهر مسکو ایالت آیداهو، روز یکشنبه در پی پیدا شدن اجساد چهار دانشجو در خانه‌ای نزدیک محوطه دانشگاه، مقامات اعلام کردند دانشجویان در همان جایی که هستند پناه بگیرند. مقامات اطلاعات بسیار کمی در این باره منتشر کرده اند، ولی این دو حادثه بار دیگر یادآور خشونت همه گیر با اسلحه در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار