معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از ۹ سال به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

جمال برفی معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به فعالیت جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر در استان کرمانشاه، گفت : این جشنواره پس از گذشت ۹ سال، امسال اداره کل نمایش تصمیم بر احیای آن گرفت.

وی افزود: جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر در گذشته در چهار منطقه و هشت استان برگزار می‌شد که هم اکنون ۹ سال از آخرین برگزاری این جشنواره می‌گذرد و در گذشته آثار در قالب لوح‌های فشرده ارائه و باز بینی می‌شد.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تغییر رویه برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای، تصریح کرد: در رویکردی عدالت محور برای دیده شدن تمامی آثار و جلوگیری از ضایع شدن حقوق شرکت کنندگان تصمیم به احیای این جشنواره به صورت حضوری گرفته شد.

برفی با تاکید میزبانی استان کرمانشاه در برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: هر منطقه متشکل از ۱۰ استان کشور بوده که امسال کرمانشاه میزبان یکی از این مناطق شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، قزوین، زنجان، همدان، خوزستان، ایلام خواهد بود.

وی بیان کرد: از هر استان ۲ تا سه اثر می‌تواند در جشنواره تئاتر مناطق شرکت کند که استان کرمانشاه میزبان ۳۰ اثر در دی ماه به مدت پنج روز خواهد بود و برگزیدگان این جشنواره به تعداد هشت یا ۹ اثر جشنواره بین المللی فجر معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: طبق درخواست اداره کل نمایشی تصمیم بر میزبانی تمامی استان‌ها در استان کرمانشاه گرفته شده بود، اما به دلیل فراهم نبودن شرایط تنها میزبانی ۱۰ استان را پذیرفتیم.

برفی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حال آمادگی برای میزبانی جشنواره هستیم، گفت: طبق آنچه که اعلام شده از تاریخ ۲۴ آذرماه تا ۲۴ دی ماه استان کرمانشاه باید پنج روز را مشخص و برای میزبانی ۱۰ استان شرکت کننده به استان تهران اعلام شود.

وی متذکر شد: آثار شرکت داده شده با موضوع آزاد در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، دفاع مقدس، اقتصادی، خانوادگی، آموزشی و … می‌توانند در جشنواره تئاتر منطقی حضور پیدا کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.