وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای آذری خود از از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در رسانه‌های جمهوری آذربایجان ابراز نارضایتی کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، اهم موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این مکالمه تلفنی امیر عبداللهیان ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در روز‌های اخیر، رعایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد.

وزیر امور خارجه مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر برای رفع سوء تفاهمات و اختلاف نظر‌ها دانست و تاکید کرد: مطرح کردن این گونه موضوعات در رسانه‌ها نه تنها کمکی به حل مساله نمی‌کند بلکه زمینه را برای سو استفاده دشمنان فراهم می‌آورد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از همتای آذری خود جهت مشارکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران به عنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت به عمل آورد.

جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفتگو‌ها و تماس‌های میان مقامات تهران و باکو را مثبت ارزیابی کرد و بر آمادگی جمهوری آذربایجان جهت تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم و تقویت ارتباط میان بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دو کشور به منظور تقویت روابط دوستانه و رفع سوء تفاهمات احتمالی تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
همین نشستیم در لاک دشمن وقیح تر شده باز پس گیری ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برین تو اینترنت در مورد کشور جعلی آذربایجان بخونید و اعصابتون خورد بشه
حتی اسم آذربایجان رو عمدی گذاشتن تا یواش یواش استان آذربایجان مارو مال خود کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
دولت یکبار دیگر عهدنامه گلستان را به علی اف یاداوری نمید .... در غیر رعاین ان ... ملت ایران سرزمینهای قفقاز را از ان خود میداند و غلی اف یک یاغی بیشتر نیشت همنند سمشیریها و .... تلافی خون ستار خان و باقرخان از کسانی که قانون را قبول ندارند همیناست ... ضمنا اگر علی اف به سر و صدای چند بچه و خارجیها دل بسته ... هیهات من الذله .. ما ملت امام حسینیم .. ماملت شهیدان هستیم ... توکلت علی الله... هر وقت رهبری اجازه دهند سر وکار انها با ملت سلیمانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مماشات با این احمقها یعنی تداوم پروروّی انها مگه اذربایجان چیه که باید در برابر اظهار نظر بی مربوط ورفتار غیر مسئولانه اش کوتاه اومد هر کشور کوچک وبی ارزشی داره شاخ میشه یکیشو بزنین اوهام از سرشون میپره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
نارضایتی امیرعبدللهیان خیلی مهم است!
Japan
ناشناس
۰۴:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خیلی ضعیف عمل میکنید این دولت از دولت قبلی هم ضعیف تر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تا نباشد چیزگی : مردم نگویند چیزها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
به نظر من باید به آذربایجان یادآوری بشه که قرارداد تورکمن چای تموم شده خاک ایران را با زبون خوش پس بدید‌.آذربایجان مال ایرانه ما ملت ایران تا آخرین قطره خون برای باز پس گیری تیکه های از دست رفته ایران می ایستیم.
آخرین اخبار