مهم‌ترین حوادث ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان با ۱۰ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقان با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی پس از تکمیل تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه‌دار شدند و با هماهنگی مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: متهمان در بازجویی به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: شهروندان هرگونه گزارش و اطلاعات پیرامون شناسایی سارقان و یا تردد مشکوک افراد ناشناس در محل زندگی‌شان را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف خودروی سرقتی در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از کشف یک سواری پیکان سرقتی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی فرمانده انتظامی بیضا اظهار کرد: در جهت پاکسازی نقاط آلوده، ماموران پاسگاه انتظامی بیضا حین گشت‌زنی در حوالی یکی از روستا‌های این شهرستان به یک سواری پیکان که بلاصاحب در حاشیه جاده پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: شهروندان باید هشدار‌های پلیس را در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و موارد مشکوک را نیز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محله‌های شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آن‌ها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه سارقان دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ هاشمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در لامرد

طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در شهرستان لامرد اجرا و ۱۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان لامرد طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را با همکاری مامورین اداره صمت و شبکه بهداشت شهرستان اجرا کردند.

پلمب

او افزود: در اجرای این طرح، تعداد ۱۰ واحد صنفی به علت مواردی از جمله رعایت نکردن بهداشت، ارائه ندادن پروانه کسب، پلمب و از فعالیت صنفی متصدیان آن‌ها جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با تأکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان است.

توصیه‌های پلیس در جهت پیشگیری از اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در جهت پیشگیری از اعتیاد توصیه‌هایی را خطاب به والدین ارائه داد.

۱-درباره اعتیاد و مواد اعتیاد آور اطلاعات کافی کسب کنید.

۲-مهارت‌های تربیتی خود را افزایش دهید.

۳-الگوی مناسبی برای فرزند خود بوده و هرگز بر خلاف گفته خود عمل نکنید.

۴-فضایی را در منزل ایجاد کنید که فرزندتان در آن احساس آرامش کند و شما را محرم اسرار خود بداند.

۵-به صحبت‌های فرزندتان خوب گوش دهید. با لبخند، تکان دادن سر و استفاده از جملات مثبت مانند چقدر جالب و من این را نمی‌دانستم، آن‌ها را به گفتن بیشتر ترغیب کنید.

۶-از قبل، خود را برای پاسخگویی به سوالات کنجکاوانه فرزندتان آماده کنید.

۷-با تقویت اعتماد بنفس فرزندتان از دوران کودکی، او را در برابر شرایط آسیب زا مقاوم کنید.

۸-راه مقاومت و ایستادگی در برابر فشار دوستان و همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر، به فرزندتان بیاموزید تا از «نه گفتن» به آن‌ها نهراسد.

۹-مسئولیت و تکلیفی به فرزندتان بدهید که با توان او متناسب باشد و عقاید خود را به زور به فرزندتان تحمیل نکنید.

۱۰-با همکاری همسرتان، نظم و مقررات مناسب و سازنده مشخصی را در خانه برقرار کنید و برای سرپیچی از آن‌ها تنبیهات منطقی و مناسبی را در نظر گرفته و قاطعانه آن را به اجرا در آورید.

۱۱-سعی کنید در ساعات غذا خوردن، همه اعضا خانواده را دور هم جمع کنید.

۱۲-فرزندتان را قبل از رسیدن به نوجوانی، نسبت به مضرات و عواقب ویران گر مواد مخدر آگاه کنید و مخالفت خود را در مورد سیگار، مواد مخدر و الکل اعلام نموده و صریحا آن را به زبان بیاورید.

۱۳-راهنمایی‌های خود را از طریق مربیان محبوب فرزندتان به او منتقل کنید.

۱۴-با مطالعه، ورزش و تفریحات سالم، اوقات فراغت فرزندتان را پر کنید.

۱۵-به نحوه خرج کردن پول توسط فرزندتان اهمیت دهید.

۱۶-فرزند خود را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق کنید.

۱۷-از انتقاد‌های افراطی به فرزند خود یا تمسخر وی به ویژه در مقابل دیگران جدا بپرهیزید.

۱۸-در موقعیت‌های بحرانی و فشار‌ها و تنش‌های روحی، راهنما و همراه فرزند خود باشید.

۱۹-از مشاجره و بحث‌های بیهوده در فضای خانه جدا پرهیز کنید.

۲۰-از تنها گذاشتن فرزند خود در خانه، به ویژه در زمان مسافرت، پرهیز کنید.

۲۱-در مورد رعایت ارزش ها، فقط به صحبت کردن با فرزند خود اکتفا نکنید؛ چنانچه می‌خواهید فرزندتان ارزش‌های مورد نظر شما را رعایت کند، باید با آن ارزش‌ها زندگی کنید.

۲۲-وقت بیشتری را با فرزندتان صرف کنید؛ با او به رستوران، پارک، کوه و سینما بروید؛ به اتفاق او به موسیقی گوش دهید و از همه مهم‌تر به او ابراز عشق کنید و بگویید که دوستش دارید.

۲۳-زمان مناسبی را برای گفتگو با فرزند خود اختصاص دهید: چرا که فرند شما ارزش نصایحتان را با ارزش زمانی که برایش اختصاص داده اید، می‌سنجد.

۲۴-بین فرزندان خود حداقل در ظاهر تبعیض قائل نشوید.

۲۵-تفکر انتقادی را که از ویژگی‌های دوران بلوغ است، در فرزندتان سرکوب نکنید.

۲۶-در نظر داشته باشید که بسیاری از رفتار‌ها در دوران بلوغ کاملا طبیعی است، بنابراین در این دوران باید صبر و تحمل بیشتری را به خرج دهید و اصطلاحا بی گدار به آب نزنید.

۲۷-در انجام فعالیت‌های منطقی به فرزند خود استقلال و آزادی عمل بدهید، اما در عین حال به صورت نامحسوس او را زیر نظر بگیرید.

۲۸-در رفتار‌های خود بیشتر دقت کنید: ممکن است با تمسخر یک معتاد یا صحبت کردن با لحن افراد معتاد، پیام نادرستی را به فرزند خود منتقل کنید.

۲۹-در روابط خود با فرزندتان همواره صادق و مهربان باشید.

۳۰-هرگاه مشکلی در درون خود احساس کردید، حتما آن را جدی بگیرید.

۳۱-در خواست فرزند خود را برای باقی ماندن در منزل دوستان برای خواب، بدون برنامه ریزی قبلی به هیچ وجه قبول نکنید.

۳۲-اگر همسر شما سیگار مصرف می‌کند، مراقبت بیشتری را باید از فرزندتان به عمل آورید.

۳۳-فرزندتان را بخاطر رفتار‌های مثبتش تشویق کنید.

۳۴- از چگونگی دوست یابی فرندتان آگاه بوده و به اتفاق همسر خود با والدین دوستان او ارتباط مداوم برقرار کنید؛ دوستان فرزندتان را که از طریق تلفن با او در ارتباط هستند، شناسایی و در فرصت مناسب آن‌ها را ملاقات کنید.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین دشت اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداری دو دستگاه موتورسیکلت سنگین در منزل خود واقع در شهرستان کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی با هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با اشاره به دستگیری یک متهم، گفت: ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق کشف شده ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

جاسازی تریاک در بطری‌های نوشابه

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: با تلاش مأموران انتظامی، ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بطری‌های نوشابه کشف شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده در تعامل اطلاعاتی با مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط قاچاقچیان در محور مواصلاتی شیراز به اصفهان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این خصوص یک دستگاه خودرو پژو پارس در محور مواصلاتی مذکور توقیف و در بازرسی از آن ۹ کیلو و۴۰۰ گرم تریاک که بطری‌های نوشابه جاسازی شده بود، کشف و یک متهم دستگیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار