رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت:سرویس‌های مدارسی که خودروی آن‌ها از لحاظ امنیت و سلامت مورد تایید نباشند برخوردی قانونی می‌شود.

سرهنگ علی احمد شاهوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:ما جان دانش آموزان وشهروندانی که ازسرویس‌های مختلف برای جابجایی خود در سطح استان استفاده میکنند مهم میدانیم، چرا که خودرو‌هایی که شهروندان ازآن برای سرویس‌های مدارس استفاده میکنند باید ازهمه لحاظ یعنی فنی وسلامت برخودرار باشند تا خدایی نخواسته باعث تصادفات ومشکلاتی برای آن‌ها به وجود نیاورد.

وی اضافه کرد:پلیس تمهیدات لازم را در خصوص سهولت در رفت وآمد دانش آموزانی که ازسرویس مدارس استفاده میکنند اندیشیده است تا دانش آموزان دچار مشکل و سردرگمی نشوند و بتوانند بدون هیچگونه مشکلی از خودرو‌های سرویس استفاده کنند.

سرهنگ شاهوردی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه با استقرار همکاران در جا‌هایی که ترافیک بیشتر دارد طرح تسهیل رفت امد خودرو‌ها وسرویس‌های مدارس را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد:رانندگانی که بیشتر از ظرفیت خودرو خود اقدام به جابجایی دانش آموزان می‌کنند خلاف قانون مقررات راهنمایی ورانندگی محسوب می‌شود که در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سرهنگ شاهوردی در ادامه به دوربین‌هایی که درسطح شهر نصب شده اند اشاره وت صریح کرد: از این دوربین‌ها برای خلافی‌هایی که منجر به تصادفات می‌شوند از آن‌ها استفاده می‌شود و برای نصب دوربین‌هایی که خلافی را ثبت می‌کنند با شهرداری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که درصورت تحقق آن این مهم هم اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش دیگری از سخنان اش به نبود جای پارک خودرو‌ها در سطح شهر ایلام اشاره کرد و گفت:بیشتر شهروندان و رانندگان از نبود پارکینگ عمومی درسطح استان گله‌مند هستند و نبود پارکینگ طبقاتی باعث شده که ترافیک بسیار سنگین درسطح شهر ایجادشود که با هماهنگی و جلساتی که با شهرداری و با حضور استاندار و دیگر نهاد‌های زیربط برگزار شده قول‌های مساعدی مبنی بر ایجاد پارکینگ طبقاتی درسطح شهر در آینده نزدیک داده شده واین مشکل اساسی به طورحتم حل می‌شود وشهروندان مستحق چنین امکاناتی هستند.

وی درپایان از مردم خواست که مقررات راهنمایی ورانندگی را رعایت کنند وتا حدامکان از وسایل شخصی استفاده نکنند و برای جابجایی خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا شاهد بارترافیکی درسطح شهرمان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.