به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مدرسه عالی مهارتی قالبسازی این مجموعه در منظریه به بهره برداری رسید.

 مدرسه عالی مهارتی قالب‌سازی با تجهیزات و امکانات مناسبی مانند دستگاه سی. ان. سی و دستگاه اسپارک و قالب‌های اهدایی از سوی شرکت ریخته‌گری و شرکت تراکتورسازی است و در آن دوره‌های کوتاه مدت برگزار و مدرک معتبر صادر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس در آیین افتتاح این مدرسه حضور داشت گفت: عرضه دانش متناسب با کشش بازار تاکنون در نظام آموزش عالی کشور محقق نشده و از همین رو است که دانش آموختگان ما توان حل مسائل را ندارند.

آقای تهرانچی افزود: تربیت تخصصی کافی نیست و با محوریت دادن به تربیت مهارتی است که می‌توانیم چالش‌های مختلف به ویژه در صنعت و اقتصاد را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  آذربایجان شرقی هم گفت: مدرسه عالی مهارتی قالبسازی با بروزترین نرم افزار‌ها و سخت افزار‌ها در حوزه‌های مختلف قالبسازی فلزی، پلاستیکی و قطعه سازی فعال شده و تمامی دستگاه‌های سی. ان. سی به همت یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و ساخته شده است.

آقای رنجبران افزود: آموزش مهارت محور و اشتغال پایه هدف اصلی ما در تاسیس این مدرسه است. همان طور که مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش نیز قبلا افتتاح شده و تمام این‌ها بر اساس توانمندی‌های صنعتی استان شکل گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در آذربایجان شرقی آن طور که باید برقرار نیست و این در حالی است که استان ما سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری است.

آقای پرنیان افزود: تنها ۱۰ درصد ذخایر معدنی استان تاکنون کشف شده است و طرح فرآوری ندارد. این نواقص نیازمند تعامل با دانشگاه است تا برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.