مکانیزه نبودن پلهای عابر پیاده و عدم آموزش شهروندی را میتوان از مهمترین عوامل آن دانست.
پلههای زیاد و غیر استاندارد بودن و خرابی پلههای پل ها از جمله مشکلات سخت افزاری پل عابر پیاده است که در کنار عدم آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مناسب باعث شده تا مردم شهر جهانی یزد از این پل هاکمتر استفاده کنند و ترجیح دهند علاوه بر خطرات زیاد از عرض خیابان عبور کنند.
دهقان مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: در حال حاضر در شهر یزد ۴۶ پل عابر پیاده داریم که ۲۵ درصد آنها مکانیزه هستند که برخی از این پلها دارای مشکلات حقوقی و اختلاف با بخش خصوصی هستند و همین عامل باعث عدم رسیدگی به آنها شده است.
او افزود: در طول یک سال آینده ۱۶ پل مکانیزه جدید در مکانهای مناسب احداث میشود.
منتظر دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد گفت: وضعیت پلهای عابر پیاده را مطلوب نمیدانیم و مورد رضایت مردم نیست که موازی کاری دستگاههای مربوطه وعدم فرهنگ سازی از مهمترین دلایل آن است.
رئیس پلیس راهور یزد گفت: ۲۵ درصد متوفیان در تصادفات درون شهری را عابرین پیاده دانست که عمده دلیل آن عدم استفاده از پلهای عابر پیاده بوده است.
او افزود: تمام نقاطی که پل عابر نصب ودر عرض خیابان نرده کشی شده در صورت تصادف عابر پیاده خود عابر صد در صد مقصر حادثه خواهد بود.
تجملیان نیز قول مساعد داد تا با تلاشهای شورای شهر و دستگاههای مربوطه تا اواخر تابستان سال آینده پلهای عابر پیاده وضع بهتری را پیداکنند.