واحد شماره ۲ گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین پس از پایان تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل آن، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: واحد شماره ۲ گازی این شرکت که برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید برق خارج شده بود پس از پایان عملیات تعمیرات، دوباره به مدار تولید بازگشت.

غنوی افزود: در تعمیرات اساسی واحد شماره ۲ گازی، تمامی تجهیزات اصلی و فرعی این واحد، مورد بازبینی قرار گرفت و نازل‌های ردیف اول و دوم و شرود، پره متحرک ردیف اول و ... از سوی متخصصان این نیروگاه تعویض شد.

وی با اشاره به اقدامات مهم این دوره از برنامه‌های تعمیرات بیان داشت: بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات کمپرسور و مسیر گاز داغ، انجام انواع تست‌های غیر مخرب NDT، بازدید و تعویض نازل‌های سیستم فاگ، بازدید از لوله‌های بویلر، بازدید و بازسازی فیدواتر هیتر بویلر و رفع نشتی آن و...، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که به انجام رسید.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: در حوزه الکتریک و ابزار دقیق هم بازدید تجهیزات الکتریکی، تست رله هاس ترانس اصلی، بازدید الکتروموتورها، تست و نصب ترموکوپل‌های ویل اسپیس، تست نرم افزار‌های کامپیوتری، تست و کالیبراسیون سوئیچ‌های فشاری، تست و کالیبره نشان دهنده ها، تنظیم الکتروموتور‌های تورک اجاستر و... از سوی متحصصان تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی در این دوره تعمیراتی صورت پذیرفت.

هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی در تولید انرژی الکتریکی، برای کمک به پایداری شبکه سراسری برق، واحد‌های این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای قرار می‌گیرد که در این فصل از تعمیرات هم، ۱۷ فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از ابتدای مهرماه، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.