رجایی گفت: سلامت نفس و صفای باطن از جمله ویژگی‌های برجسته مرحوم حسینجانی بود.

مراسم بزرگداشت زنده یاد ابوالقاسم حسینجانی، شاعر اهل بیت و خالق شعر «کربلا منتظر ماست»  امروز  دوشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور شاعران، نویسندگان و اهل ادب در حوزه هنری برگزار شد.

ابوالقاسم حسینجانی، شاعر، نویسنده و مترجم ۱۹ آبان ماه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر او  روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه با حضور شاعران محلی و چهره‌های استانی در قطعه هنرمندان بندر انزلی به خاک سپرده شد.

ابوالقاسم حسینجانی متولد ۱۲ شهریورماه سال ۱۳۲۸ در بندرانزلی بود که معروف‌ترین سروده او «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» با صدای صادق آهنگران در یاد‌ها مانده است.

همچنین کتاب‌های محراب، چشمه آرامش، جغرافیای رازها، حسین احیاگر آدم، دور بهار را سیم خاردار نمی‌شود کشید و اگر شهادت نبود از معروف‌ترین آثار به جامانده از اوست.

غلامعلی رجایی استاد دانشگاه و از دوستان مرحوم حسینجانی در خصوص شخصیت این شاعر و نویسنده توانا گفت: ساعت‌ها و روز‌های زیادی کنار هم گذرانده و در مقاطع مختلف زندگی طرف مشورت یکدیگر بوده ایم، مرحوم حسینجانی فردی کمیاب در عرصه ادبیات، سیاست بود که ظرفیت‌های علمی ایشان از هر نظر برای همگان عیان است.

به گفته رجایی، مرحوم حسینجانی به عنوان اولین فرماندار بندر انزلی دارای سلامت نفس، صفای باطن، خوش مجلس، فروتن بود.

رجایی گفت: او اولین نماینده بندر انزلی در اولین دوره مجلس شورای ملی و فعال سیاسی بود که قلم توانایی داشت و در ادبیات صاحب سبک بود.

وی افزود: ایشان در زمینه قرآن فعالیت داشته است و مایل بود یک سری از مباحث قرانی را به چند زبان منتشر کند.

به گفته رجایی، مرحوم حسینجانی فردی بود که از تکاپو، تلاش، تحقیق، اجتهاد علمی ، ادبی بازنمی ایستاد و با اینکه از نظر سنی و مراتب علمی از بعضی افراد جلوتر بود هنگامی که در جمع حضور پیدا می‌کرد این تفاوت احساس نمیشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار