آقای سیدی گفت: با توجه به قدمت ۶۰ ساله باند فرودگاه و شکایت مداوم استفاده کنندگان از این باند، موضوع بهسازی در دولت سیزدهم آغاز شد و ظرف مدت زمان یک سال ساخت آن به اتمام رسید. چنانچه مشکل گازوئیل ماشین آلات نبود، زودتر به اتمام می رسید.
او از هزینه ۷۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه خبر داد و گفت: پیش از این اعلام می شد فرودگاه مهرآباد جمع خواهد شد. درحالیکه نظام و دولت با آن مخالفت کردند و به نتیجه رسیدند که فرودگاه مهرآباد جمع شدنی نیست.
سیدی می گوید: فرودگاه مهرآباد ۲باند استاندارد دارد و در مراحل بعد به سراغ تکمیل فرودگاه می رویم چرا که ترمینال یک و دو قدمت ۷۰ ساله دارد و ترمینال های ۴و ۶ هم یک سوله صنعتی است؛ از این رو برای آنکه ترمینال در شان مسافران ساخته شود، امروز کلنگ زنی ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربع زده می شود.
او گفت: وظیفه ما بوده که مقدمات کار را فراهم کنیم، برای اجرای آن هم یک ریال از دولت پول نمی خواهیم. چنانچه موانع در این حوزه برداشته شود، ظرف مدت سه تا ۴ سال این ترمینال بزرگ را خواهیم ساخت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: هم اکنون مرکز کنترل فضای کشور با ۹۰۰ متخصص به ۱۵۰۰ پرواز خدمت می دهند و در این مرکز ۱۲۰ سامانه، دستگاه کمک ناوبری و دستگاه فاصله یاب وجود دارد. از آنجاکه قدمت این مرکز به بیش از ۲۰ سال می رسد، نیاز به بازسازی داشت. همچنین در نزدیکی ترمینال یک و دو مرکز جدید با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف ۲سال ساخته می شود.