صدور پروانه فعالیت کارگاه‌های صنایع‌ دستی در صورت رفع موانع قانونی به انجمن صنایع‌ دستی مازندران واگذار می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران در جلسه هم‌اندیشی با انجمن صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مازندران با اشاره به تشکیل ۸ انجمن شهرستانی صنایع‌دستی در استان، گفت: در راستای اهمیت حمایت از هنرمندان در قالب انجمن‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در صورت نبود موانع قانونی، صدور پروانه تولید در حوزه صنایع‌ دستی به انجمن‌ها محول می‌شود.

او از واگذاری تهیه و توزیع مواد اولیه مورد نیاز تولیدات هنری هنرمندان به انجمن صنایع‌دستی استان خبر داد و افزود: هنرمندی که بخواهد پروانه تولید انفرادی دریافت کند اول باید عضو انجمن شده و پس از تایید انجمن پروانه بگیرد تا هم اعضای انجمن هنرمندان افزایش یابد و هم تسهیلات و کمک‌های حمایتی با نظارت انجمن بین هنرمندان تقسیم شود.

برزگر با اشاره به برگزاری برنامه هنرماه به‌منظور تجلیل از پیشکسوتان صنایع‌دستی استان، گفت: این رویداد فرهنگی به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی کمرنگ شد، اما بزودی در برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی پیگیری خواهد شد.

او یکی از دغدغه‌های حوزه صنایع‌دستی را پیگیری بیمه هنرمندان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با راهکار‌هایی که انجمن صنایع‌دستی ارائه می‌دهند شاهد تحول قابل توجهی در این حوزه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.