مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه موجودی کتاب کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری در استان را ۳۰۰ هزار جلد اعلام کرد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه را از سنین کودکی در افراد نهادینه کنیم، گفت : اگر کتابخوان کردن افراد از سنین کودکی آغاز شود، فرد به مطالعه کتاب عادت کرده و با آن مانوس می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخوان بار آوردن افراد در آموزه‌های دینی هم مورد تاکید است، گفت: در دین مبین اسلام از خانواده‌ها خواسته شده از دوران جنینی برای فرزندانشان قرآن بخوانند که این موضوع نشان از توجه ویژه این دین آسمانی به مقوله کتاب و کتابخوانی دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها برای کتابخوان بار آوردن فرزندانشان، باید اول خودشان کتابخوان شوند، از خانواده‌ها خواست تا حتما در هزینه‌های ماهانه خانوار خود بخشی را هم برای خرید کتاب در نظر بگیرند تا فرزندانشان یاد بگیرند خرید کتاب در زندگی یک اولویت است.

وی سپس با تاکید بر نقش کتاب خوب در علاقمند کردن کودکان به مطالعه، گفت: کتاب خوب برای کودکان کتابی است که در عین داشتن جذابیت، علایق کودک را هم در نظر داشته باشد.

خیاط زنجانی با بیان اینکه کتاب خوب برای کودکان کتابی است که متناسب با رده سنی آن‌ها باشد، گفت: کتاب‌ها باید بر اساس میزان رشد کودک انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه هریک از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه قریب هفت هزار عنوان کتاب دارند، گفت: در کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مجموع ۳۰۰ هزار جلد کتاب داریم.

وی با بیان اینکه کودکان در رده سنی پنج تا ۱۸ سال می‌توانند با عضویت در یکی از مراکز کانون پرورش فکری در استان از تمامی مراکز کانون پرورش کتاب به امانت بگیرند، گفت: کودکان و نوجوانان با پرداخت حق عضویت سالانه ۲۰ هزار تومان به عضویت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درمی آیند که البته این هزینه در مراکز مناطق روستایی و کم برخوردار دریافت نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.