برخی گونه‌های گیاهی پارک جنگلی بزچفت شهرستان بابل فسیل‌های زنده یا موزه طبیعی هستند.

پورحسین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بابل با اشاره به اینکه در بزچفت ۱۵۰ گونه گیاه درختی و بوته‌ای وجود دارد، گفت: از میان گونه‌های گیاهی موجود می‌توان به شمشاد، راش، زبان گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد که برخی از این گیاهان در واقع فسیل زنده یا موزه طبیعی هستند، چون تاریخ پیدایش آن‌ها به میلیون‌ها سال قبل و دوران دایناسور‌ها باز می‌گردد.

او افزود: در راستای تغییر تحول پارک جنگلی بزچفت بازدیدی به همراه بخشدار بابلکنار، دهیار و شورای اسلامی روستای بزچفت، کارشناس جنگلکاری اداره و و مجری طرح از پارک مذکور بعمل آمد و درباره مشکلات موجود بحث و تبادل نظر شد.

بزچفت در واقع نام روستای کوچکی در منطقه و پارک جنگلی بابلکنار است که خود به تنهایی با داشتن روستای بزچفت، چشمه‌های متعدد، درختان انبوه در گونه‌های مختلف توانسته است به عنوان یک جاذبه طبیعی و توریستی در مازندران شناخته شود.

پارک جنگلی بزچفت که به پارک جنگلی بابلکنار نیز شهرت دارد، در فاصله ۲۲ کیلومتری شرق بابل واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر مازندران و جا‌های دیدنی بابل محسوب می‌شود.

بزچفت با وسعت ۷۶۰ هکتار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
مردم غیربومی پاشون به اوجاها برسه چند ماه دیگه نابود میشه