مدیرکل انتقال خون استان:

اهدای خون بانوان در آذربایجان غربی کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت:سهم بانوان استان در اهدای خون و پلاک نسبت به جمعیت بانوان استان بسیار کم است.

مجتبی قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و اهدای خون در جامعه نهادینه شود،تصریح کرد: با وجود افزایش ۱۳.۴ درصدی اهدای خون در سال جاری در استان،میزان اهدای خون در بین بانوان استان روند کاهشی داشته است.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه بانوان می توانند هر ۴ماه یکبار خون خود را اهدا کنند، خاطر نشان کرد: سن اهدای خون در بین بانوان ۱۸تا ۶۰سال است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با تأکید به اینکه امسال اهدای خون در بین بانوان استان منفی یک ونیم درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در سال جاری ۱۲۶۱ نفر اهدا کننده بانو در استان ثبت شده که در مدت زمان سال گذشته این آمار ۱۲۸۳ نفر اهدا کننده بود که نشان از کاهش آمار دارد.

وی در خصوص علت عدم تمایل بانوان به اهدای خون نیز اظهار کرد: باورهای غلط مبنی بر اینکه بانوان ذاتاً کم خون هستند ،ترس و استرس و عدم فرهنگسازی در اهدای خون و پلاک دلیل اصلی عدم استقبال بانوان از این امر است.

قهرمان رضاییه ادامه داد: قبل از دریافت هر گونه خون و فراورده‌های خونی از اهدا کننده گان آزمایش‌های مختلفی از آنها بصورت رایگان گرفته می شود و در صورت عدم داشتن شرایط اهدا، به هیچ عنوان از افراد خون گرفته نمی شود بنابراین بانوان بدون هیچگونه ترس و اضطراب می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون ، با انجام آزمایشات مختلف خون و پلاکت خود را برای بیماران نیازمند اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.