معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال ۸۵۲ نفر با هدف کاهش معلولیت‌ها در این استان با حضور در مرکز ژنتیک مشاوره انجام دادند.

فروزان افسرده معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه امسال ۸۵۲ نفر با هدف کاهش معلولیت‌ها در این استان با حضور در مرکز ژنتیک مشاوره انجام دادند، گفت: این افراد با مراجعه به این مرکز از مشاوره‌های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و پس از بارداری بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۹۰ درصد از مجموع مراجعان به این مرکز برای انجام آزمایش به آزمایشگاه‌های داخل استان و یا خارج از استان ارجاع داده شده اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه انجام مشاوره ژنتیک بویژه قبل از ازدواج باعث پیشگیری درصد بالایی از معلولیت‌های مختلف می‌شود، گفت: زوج‌هایی که برای مشاوره به این مرکز مراجعه کنند در صورت نداشتن تمکن مالی مناسب برای انجام آزمایش از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند.

افسرده بیان کرد: در این مدت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه به مراجعان برای انجام آزمایش‌های پزشکی حوزه ژنتیک از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

وی مطرح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله ژنتیک، اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران و پیشگیری از معلولیت‌ها بخشی از خدمات تخصصی بهزیستی استان ایلام به عموم مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.