رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ۳۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان پرداخت شده است.

آقای محمدی رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: عمر متوسط اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی استان آذربایجان شرقی ۱۵ سال مینی بوس‌ها ۲۸ سال و سواری‌های عمومی ۱۲ سال است که این دستگاه‌ها جزو ناوگان فرسوده محسوب می‌شود و نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۵۶ هزار سفر در استان جابجا شده اند، اظهار داشت: امسال به دلیل دایر شدن مجدد سفر اربعین حسینی در قالب ناوگان اتوبوسی استان، سفر‌ها با اتوبوس انجام شد و با وجود اینکه تعداد سفر‌ها کاهش ۶ درصدی داشت اما تعداد مسافران ۲۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان جابجایی مسافر به ترتیب از طریق ناوگان اتوبوسی، سواری و مینی‌بوس بود گفت: در سفر‌های درون استانی بیشترین میزان سفر به ترتیب از شهر‌های مراغه، مرند و اهر به تبریز و بالعکس بود و در حوزه برون استانی هم بیشترین مقصد مسافران استان، تهران، ارومیه و اردبیل بود.

آقای محمدی با اشاره به بروز برخی تخلفات از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، ادامه داد: عمده تخلفات انجام شده در حوزه ناوگان مسافری مربوط به حمل بار تجاری و برخورد نامناسب رانندگان و کارکنان با مسافران است.

وی با بیان اینکه حمل لبنیات و محصولات دامی خارج از یخچال با وسایل نقلیه مسافری ممنوع است، یادآوری کرد: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات از جمله روشن نکردن سیستم گرمایش این موارد را با شماره ۱۴۱ به بازرسان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.