معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت گوشت قرمز در استان به صورت میانگین در مقایسه با کل کشور متعادل‌تر است

علی‌رحم کریمی گفت: یک قیمت ارشادی برای گوشت قرمز در استان مصوب شود تا به عنوان مبنای تعزیراتی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن بتوانیم به بازار نظارت کنیم، در بحث تامین گوشت قرمز در بازار استان با توجه به سرانه مصرفی هیچ مشکلی وجود ندارد و تولید و عرضه این محصول در بازار به اندازه کافی است.

او می گوید: گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد و قیمت‌هایی که برای گوشت قرمز عنوان می‌شود قیمت‌های ارشادی هستند که البته این قیمت‌ها نیز پس از بحث هدفمندسازی و آزادسازی یارانه‌ها تاکنون تغییر نکردند. این در حالی است که قیمت گوشت قرمز در بازار به صورت میانگین پس از این بحث‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او گوشت شقه گوسفندی و گوساله بدون استخوان دو نوع گوشتی هستند که بیشترین تقاضا را در بازار دارند و قیمت‌های ارشادی برای این محصولات است و اکنون در حال برنامه‌ریزی و ارزیابی هستیم تا قیمت‌های مصوب ارشادی برای گوشت داشته باشیم.

کریمی گفت: جلساتی با اتحادیه گوشت و مرغ، اصناف، سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه دامداران برگزار شده است تا آنالیز قیمت پیشنهادی گوشت قرمز در بخش‌های مختلف ارائه شود، اما تاکنون به جمع‌بندی نهایی برای قیمت ارشادی جدید نرسیده‌ایم، قیمت گوشت در بازار براساس کیفیت آن تغییر می‌کند و به نوعی هرچه گوشت با کیفیت‌تر باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود، اما اگر مبنای نظارتی برای این محصول وجود داشته باشد بهتر می‌توان شرایط بازار را رصد و برآن نظارت کرد.

برچسب ها: گوشت قرمز ، قیمت گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۳۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
خداوند به زمین گرم بزن باعث کوچیک شدن سفره ملتو به چه کنم چه کنم روزگار روزگار گرفتار بشه