استاندار فارس گفت: با توجه به تفاهم‌ها، مقدمات فراهم و زمین مشخص شده و به زودی کار احداث کتابخانه مرکزی شیراز در محل و موقعیتی مناسب، آغاز خواهد شد و ساخت و پیگیری تالار مرکزی شیراز هم در حال انجام است.

محمدهادی ایمانیه در آستانه هفته کتاب در بازدید از چاپخانه مصطفوی، کتابفروشی احمدی و پاتوق کتاب و در حاشیه حضور در جمع شماری از کتابفروشان، گفت: اخیرا با شهرداری و راه و شهرسازی توافق شد که در یکی از مناطق مرکزی شیراز و در کنار یکی از پارک‌ها به کتابخانه مرکزی زمینی اختصاص یابد و اجرا کار نیز توسط شهرداری انجام خواهد شد.

استاندار فارس بحث تبدیل ساختمان بلاتکلیف و بلااستفاده شهر و روستا به کتابخانه مرکزی شیراز را منتفی دانست و گفت: پیشنهاد تبدیل این ساختمان به کتابخانه مرکزی به دلیل حواشی و هزینه‌هایی که تملک و تجهیز آن داشت، فعلا منتفی شده و موضوع در قالب پیش بینی یک زمین مناسب برای احداث ساختمان، دنبال شده است.

ایمانیه با بیان اینکه بحث تالار مرکزی هم در حال انجام است، درخصوص تعیین تکلیف ساختمان شهر و روستا و استفاده مناسب از این مکان واقع در مرکز شیراز، گفت: سال‌ها قبل شهر و روستا توسط بانک ملی خریداری شده است، این مکان به حتم برای تبدیل به مرکزی فرهنگی مناسب است، اما کاش رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را پیگیری و بانک ملی را مجاب کنند که ساختمان را برای کاربری فرهنگی به استان هدیه کند.

استاندار فارس همچنین درخصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: هم اکنون اندکی بیش از ۲۰۰ واحد کتابخانه در فارس داریم برای اینکه زمینه افزایش این تعداد فراهم و به توسعه فرهنگ کتابخوانی هم کمک شود، پیشنهاداتی را ارائه داده‌ایم و قطعا حامی و همراه اجرای آن‌ها خواهیم بود.

ایمانیه با بیان اینکه ادارات مختلف دارای کتابخانه هستند، یکی از پیشنهاد‌ها را عمومی کردن این کتابخانه‌های مستقر در دوایر دولتی اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادها، اعلام و گفت: یکی از پیشنهاد‌هایی که اجرایی شده، بحث راه اندازی کتابخانه سیار برای پوشش مناطق محروم و روستایی و عشایری است.

استاندار فارس همچنین یکی از پیشنهاد‌ها را کمک به سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده از محل املاک تحت مالکیت آن‌ها و تامین منابع مالی یا زیرساختی برای ایجاد و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها دانست.

استاندار فارس در دومین روز از هفته کتاب، با حضور در کتابفروشی پاتوق کتاب در نشستی با نمایندگان کتابفروشان این کلانشهر، ضمن آشناشدن با موانع و مشکلات و دغدغه‌های این فعالان حوزه فرهنگی، نسبت به همراهی با آنان در راستای حل مشکلات، قول همکاری داد.

ایمانیه همچنین درخصوص آخرین کتابی که خوانده یا در دست مطالعه دارد، گفت: هم اکنون کتاب "سه حبه قند" را در دست مطالعه دارم؛ البته از گذشته دور تا امروز، هر شب را با مطالعه کتاب به پایان می‌برم.

در این بازدید استاندار فارس با همراهی حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن حضور در جمع نمایندگان کتابفروشی‌های شیراز از جمله کتاب فروشی احمدی و پاتوق کتاب و چاپخانه مصطفوی، با مسائل و مشکلات و دغدغه‌های آنان آشنا شده و وعده‌هایی نسبت به رسیدگی به مباحث مطروحه و کمک برای رفع موانع و مشکلات، داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار