شهردار مشهد گفت: با امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با ذوب آهن اصفهان در حمایت از تولید ریل در ایران، ریل ملی زیر چرخ خطوط مترو کلانشهر مشهد قرار خواهد گرفت.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد گفت: یکی از نیاز‌های ضروری خطوط مترو تامین ریل است که تاکنون از کشور‌های اسپانیا، آلمان و برخی کشور‌های اروپایی خریداری می‌شد که این امر هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت.

او افزود: شهرداری مشهد با دو هدف حمایت از تولید ملی و صرفه جویی در هزینه‌ها اقدام به عقد تفاهم نامه خرید ریل با شرکت ذوب آهن اصفهان کرده است.

طبق این تفهاهم نامه در گام اول ریل مورد نیاز برای مرحله اول خط سه مترو مشهد توسط ذوب آهن اصفهان تولید خواهد شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه هر یک و نیم کیلومتر ریل یک هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: برای مرحله اول خط سه مترو مشهد نه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ارجائی بیان کرد: با انعقاد این قرارداد تا سه ماه آینده ۶ کیلومتر ریل مورد نیاز فاز یک خط سه که در مجموع دو خط رفت و برگشت ۲۴ کیلومتر است تولید و وارد مشهد می‌شود. 

ریل ملی دارای استاندارد جهانی است

کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب در کشور، تولید ریل ملی است گفت: با فعالیت‌هایی که شرکت ذوب آهن اصفهان داشته دو نوع ریل ملی تولید شده و توانسته است استاندارد‌های جهانی را دریافت کند.

او افزود: اجرای مرحله اول از خط سه متروی مشهد اولویت ما است که این مسیر حرم مطهر رضوی را به مبادی وردی مشهد یعنی راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری مشهد متصل می‌کند.

تولید ۳میلیون تن ریل ملی

رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: پیش از انقلاب تولید ما ۵۰ هزار تن با یک کوره بود و امروز به ۳ میلیون تن رسیده است.

او افزود: همچنین در خصوص توسعه ریلی کشور از سال ۱۳۷۲ اقداماتی را آغاز کردیم و امروز توانسته ایم ریل ملی را با بالاترین تکنولوژی روز تولید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار