نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه امروز - یکشنبه - به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری قرار است در این سفر با علمای شاخص اهل سنت، ائمه جمعه استان، خانواده شهدای امنیت و نخبگان دیدار داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از زاهدان به‌عنوان «پایتخت وحدت اسلامی» یاد کرد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفری که اواخر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان داشتند، حضور علمای گرانقدر و شخصیت‌های علمی ـ فرهنگی در تاریخ این منطقه را نشان‌دهنده عمق فرهنگ و آگاهی و معرفت مردم سیستان دانستند.

استان سیستان و بلوچستان با مرکزیت زاهدان در جنوب شرق کشور قرار دارد و با ۲٬۷۷۵٬۰۱۴ نفر جمعیت، پس از کرمان دومین استان پهناور به‌شمار می‌رود.

این استان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی و صنعت در حال رشد، از استعداد بالایی برای توسعه و آبادانی برخوردار است و پس از انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده و گام‌های بسیاری در جهت رونق آن برداشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
عالی
آخرین اخبار