جریمه سه شرکت مخابراتی به دلیل دروغگویی در مورد سرعت اینترنت

۳ شرکت مخابراتی استرالیا به دلیل ادعا‌های گمراه کننده در مورد سرعت اینترنت میلیون‌ها دلار جریمه شدند.

یک دادگاه سه شرکت مخابراتی استرالیا را به دلیل ادعا‌های گمراه کننده درباره سرعت برخی از بسته‌های اینترنتی NBN به پرداخت ۳۳.۵ میلیون دلار استرالیا (۲۲.۰۸ میلیون دلارآمریکا) به عنوان جریمه محکوم کرده است.

دادگاه فدرال استرالیا، شرکت Telstra را به پرداخت ۱۵ میلیون دلار استرالیا، یک واحد TPG Telecom را به پرداخت ۵ میلیون دلار استرالیا و شرکت Optus، واحدی از اپراتور مخابرات سنگاپور را به پرداخت ۱۳.۵ میلیون دلار محکوم کرد.

طبق گزارش کمیته ارتباطات فدرالی ACCC، این اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده حداقل به مدت ۱۲ ماه در سال ۲۰۱۹ ارائه شده و ممکن است در ارتباط با موضوع ۵۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) یا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه فیبر برای طرح‌های قراردادی نیز تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد.

هر سه شرکت مخابراتی در دادگاه به اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده اعتراف کرده‌اند و ادعا می‌کنند که نزدیک به ۱۲۰۰۰۰ مشتری تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. Telstra در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بین آوریل ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ در تحقق حداکثر سرعت ممکن که تقریباً ۴۸۰۰۰ مشتری به طور کامل یا در یک دوره معقول درخواست کرده بودند، شکست خورده است.

سخنگویان Optus و TPG Telecom، در پاسخ‌های جداگانه‌ای از طریق ایمیل به رویترز، اعلام کرده اند که این شرکت‌ها تغییراتی در سیستم‌ها و فرآیند‌های خود ایجاد کرده‌اند تا نگرانی‌های ناشی از این اقدامات را برطرف کنند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار