راه اندازی سرویس تاکسی پرنده برای جابجایی مسافران فرودگاه

یک شرکت آمریکایی‏ خدمات تاکسی پرنده را برای رساندن مسافران به فرودگاه راه اندازی کرد.

یونایتد ایرلاینز سرویس تاکسی پرنده برقی جدیدی را راه اندازی کرده است که بین یک فرودگاه در مرکز منهتن تا فرودگاه نیوآرک پرواز می‌کند.

این وسیله نقلیه از نظر توانایی برخاستن و فرود به صورت عمودی شبیه به هلیکوپتر است و بال‌هایی شبیه به هواپیما دارد که وسیله نقلیه را در هوا حمل می‌کند.

این سرویس جدید "نیمه شب" نامگذاری شده است و برای حمل چهار مسافر با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت طراحی شده است.

یونایتد ایرلاینز قصد دارد هلیکوپتر طراحی شده توسط آرچر را تا سال ۲۰۲۵ راه اندازی کند تا زمان سفر بین دو فرودگاه را کاهش دهد. این سفر به کمتر از ده دقیقه کاهش می‌یابد و حداقل ۱۲ دقیقه از زمان فعلی با ماشین کمتر خواهد بود.

این وسیله نقلیه که به عنوان هواپیمای eVTOL شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که جایگزینی آرام‌تر و پایدارتر برای هلیکوپتر‌های معمولی باشد. مایکل لیسکینن، رئیس شرکت هواپیمایی یونایتد ونچرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «هنگامی که تاکسی‌های هوایی برقی عملیاتی شوند، اساساً نحوه احساس راحتی و کارآمدی مشتریان یونایتد در رفت‌وآمد به فرودگاه را تغییر خواهند داد.

لیسکینن افزود: «مسیر آرچر از نیویورک به نیوآرک معیار مهم دیگری برای ارائه حمل‌ونقل ایمن و بدون کربن است که به طور چشمگیری زمان سفر را کاهش می‌دهد و کسری از صدای ساطع شده از هلیکوپتر‌ها را تولید می‌کند».

هزینه این پرواز هنوز مشخص نیست، هرچند پرواز یکطرفه با این هلیکوپتر تجاری به فرودگاه جان اف کندی در حال حاضر ۱۹۵ دلار هزینه دارد و کاملاً مشخص نیست که این تاکسی پرنده چقدر با محیط زیست سازگار است.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار