معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تعداد زندانیان جرائم مالی آزاد شده در نیمه نخست امسال را ۳۲۷ نفر اعلام کرد.

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه ۳۰ درصد از پرونده‌های وارده به دستگاه قضا به شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد ارجاع و حل و فصل می‌شود، گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش سفیران صلح اعضای شورای حل اختلاف استان ۳۲۷ زندانی جرائم مالی آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

او با اشاره به نقش ریش سفیدان و سفیران صلح در این شورا، افزود: در استان ۲۰۶ صلح یار و ۵۰۰ نفر نیز از اعضای شورای حل اختلاف پرونده‌هایی که وارد شورای حل اختلاف می‌شود را حل و فصل می‌کنند.

حجت الاسلام ساجدی می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون ۴ پرونده سازش در قصاص داشتیم که ۳ پرونده قصاص نفس و یک پرونده قصاص عضو بود و با مساعدت سفیران صلح به سازش ختم شد.

به گفته معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛ حدود ۱۵۰ نفر به دلیل بدهکاری مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که سفیران صلح در تلاش برای آزادی آن‌ها هستند.

رئیس شورای حل اختلاف استان به مشکلات دستگاه قضا اشاره و اضافه کرد: حجم فزاینده دعاوی در دستگاه قضا، کثرت مراجعه، کمبود کادر نیروی انسانی و فضای فیزیکی مشکلاتی هستند که رسیدگی به پرونده‌ها را در دستگاه قضا با مشکل مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.