رئیس بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیزات مورد نیاز مراکز دولتی برای ارایه خدمات رادیولوژی به‌روز و هم‌تراز دنیا را فراهم کرده است.

تجهیز بیمارستان‌های دولتی به دستگاه‌های پیشرفته رادیولوژی بویژه در اُستان‌های کمتر برخوردار مانند چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم سرعت بیشتری گرفت و تعدادی از دستگاه‌های پیشرفته رادیولوژی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

عضوهیات علمی و رئیس بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیزات مورد نیاز مراکز دولتی برای ارایه خدمات رادیولوژی به‌روز و هم‌تراز دنیا را فراهم کرده است و مشکل جدی در زمینه تجهیزات وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


عبدالمجید طاهری افزود: امروزه تصوّر دنیای پزشکی بدون متخصص رادیولوژی ممکن نیست و قسمت زیادی از پیشرفت‌های سریع و باورنکردنی علم پزشکی در سال‌های اخیر مدیون علم رادیولوژی و اثربخشی آن در تشخیص و درمان بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: هم‌اینک دستگاه ام. آر. آی برای بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد خریداری شده است و بدنبال احداث و آماده سازی محل نصب آن در بیمارستان هستیم و این مرکز سومین مرکز ام. آر. آی شهرکرد است که تا ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

طاهری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، یک دستگاه کرونل سی. تی. آنژیوگرافی پیشرفته نیز خریداری کرده است که ساختمان و محل استقرار آن در حال در تکمیل است و این دستگاه که تفکیک پذیری ۲۵۶ بخش را دارد، از پیشرفته‌ترین انواع این دستگاه در سطح دنیاست.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های آیت الله کاشانی و هاجر (س) شهرکرد، چهار دستگاه سی. تی. اسکن چند بخشی با تفکیک‌پذیری بالا دارد که به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

طاهری افزود: بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های لردگان، بروجن، فارسان و اردل مجهز به دستگاه‌های سی‌تی اسکن و سونوگرافی هستند و سایر شهرستان‌ها، تعداد مراجعان کمی دارند که می‌توانند از این خدمات در شهرستان‌های مجاورشان استفاده کنند.

رئیس بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان امام علی تامین اجتماعی فرخشهر نیز تمامی دستگاه‌های سونوگرافی، رادیولوژی و سی‌تی اسکن را دارد که به صورت شبانه‌روزی به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کنند.

طاهری اظهار داشت: ۲ دستگاه ام. آر. آی نیز در بیمارستان هاجر و بیمارستان، ولی عصر بروجن بروجن مستقر هستند که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارایه خدمات به بیماران بستری و مراجعان سرپایی از سراسر اُستان هستند و علاوه بر این یک مرکز ام. آر. آی خصوصی در شهرکرد مشغول خدمت‌رسانی است.

وی یادآور شد: تمام دستگاه‌های ام. آر. آی موجود در استان دارای قدرت ۱.۵ (یک و نیم) تسلا هستند که این میزان، در متون و کتب مرجع علمی به عنوان استاندارد این دستگاه‌ها اعلام شده است.

این متخصص تاکید کرد: خدمات ماموگرافی در همه بیمارستان‌های استان ارایه می‌شود و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال است و همکاران دوره‌های خاصی بیوپسی و نمونه‌برداری را نیز در این زمینه گذرانده‌اند.

وی تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های ده‌گانه استان مجهز به مراکز گرافی ساده و رنگی هستند در ۲ بخش دولتی و خصوص هستند و در این زمینه مشکلی در اُستان وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه چهارمحال و بختیاری گفت:تن‌ها با کمبود متخصص رادیولوژی در مراکز دولتی چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم.

طاهری افزود: مشکل اصلی مراکز درمانی استان در زمینه رادیولوژی، کمبود متخصص این رشته در مراکز دولتی استان است و استقرار دستگاه‌های جدید مانند ام. آر. آی بیمارستان آیت‌الله کاشانی و دستگاه کرونل سی. تی. آنژیوگرافی نیز نیازمند حضور متخصصان رادیولوژی دارد.

عضو هیات علمی و رییس بخش رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲۰ متخصص رادیولوژی در سطح استان با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مراکز دولتی همکاری می‌کنند که ۹ نفر از آن‌ها در شهرکرد استقرار دارند.

طاهری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان، مشکلی در تامین کارشناس رادیولوژی ندارد و هر ترم بین ۳۰ تا ۳۵ نفر در این رشته در دو ترم مهر و بهمن جذب دانشگاه می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آمادگی ارایه این دوره به‌صورت بین‌الملل را نیز دارد.

وی تاکید کرد: مراکز خصوصی رادیولوژی در سطح استان خدمات این رشته را به‌خوبی ارایه می‌دهند و مشکلی در تامین نیرو ندارند و تنها با کمبود متخصص رادیولوژی در مراکز دولتی استان مواجه هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار