معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است.

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره زندان‌های کردستان شامگاه شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، و مدیران اداری استان بگزار شد.

 رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: زندان‌های کردستان در اکثریت شهر‌های استان از نظر فضای فیزیکی در مضیقه به سر می‌برند و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل به نحو احسن حل شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، سبب افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود و در دستگاه قضایی استان سیاست پایش کیفری زندانیان با هدف غربالگری با جدیت دنبال می‌شود.

او خاطر نشان کرد: در سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث کاهش جمعیت کیفری زندانها، تخصیص ارفاقات قانونی به محکومین، تکریم زندانیان و خانواده هایشان و اشتغال زندانیان مطرح شده و خوشبختانه در همین راستا استان کردستان در بحث کاهش جمعیت کیفری و رشد اشتغال زندانیان در کشور صاحب رتبه برتر شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: یک مدیر موفق و جهادی در طراز بیانیه گام دوم انقلاب باید وظایف خود را بداند و به درستی انجام دهد و همچنین این وظایف را با اخلاص انجام دهد.

او افزود: رمز موفقیت یک مدیر نظارت دقیق و مستمر بر زیرمجموعه خود است و این مهم در دستگاه قضایی استان به خوبی رعایت شده و با کار عملیاتی و جهادی به امور و حوزه‌های مختلف ورود شده است.

در ادامه این مراسم، محمود ضیایی فرد معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: هدف اصلی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است به طوری که زندانی بعد از سپری کردن دوران حبس، یک فرد اصلاح شده باشد.

او از رئیس کل دادگستری و قضات استان کردستان در راستای اجرای برنامه‌های اصلاحی زندان‌های کشور تقدیر کرد و افزود: کاهش ورودی زندان‌ها سبب می‌شود تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اجرایی شود و آسیب‌های اجتماعی کمتری به زندانیان و خانواده هایشان وارد شود.

ضیایی فرد تأکید کرد: زندانبانی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و مسئولیت‌های خطیری بر عهده زندانبان است و در سازمان زندان‌های کشور احراز مسئولیت‌ها بر اساس تجارب و طی مراحل مختلف صورت می‌گیرد.

در پایان این مراسم، از زحمات مراد فتحی تقدیر و حکم مدیر کل زندان‌های استان کردستان به مجتبی محمدی تقدیم شد.

گفتنی است مجتبی محمدی پیش از این تصدی مدیر کل زندان‌های آذربایجان غربی را بر عهده داشت و مراد فتحی به عنوان مدیرکل جدید استان آذربایجان غربی منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.