مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: برای توسعه ارتباطات ایران و روسیه محور‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آن در شرایط فعلی می‌تواند فعال سازی کریدور شمال- جنوب باشد.

امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در نشست مشترک با «سرگئی میلوشکین» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه و «اُلگ ساو چنکو» نایب رییس دومای روسیه با هدف بررسی راهکار‌های فعال‌سازی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در راستای استفاده از موقعیت ویژه چابهار برای دسترسی به بازار‌ها ایران و روسیه اظهارداشت: با توجه به عزم جدی ایران و روسیه برای توسعه کریدور شمال – جنوب، سال آینده می‌تواند سال جهش اقتصادی و رونق برای این کریدور باشد.

وی با اشاره به تاکید بر پیشرفت کریدور بین‌المللی شمال – جنوب افزود: ما توانستیم به صورت آزمایشی چند کالا را از هندوستان به سمت ایران و سپس به سمت روسیه حرکت دهیم، اما اکنون این پرسش مطرح است که چرا این فرآیند متوقف شد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با بیان اینکه ایران موافق تشکیل کمیته برای اصلاح و بهبود قوانین، تسهیل روابط و سرعت بخشیدن در حمل ونقل است، اظهارداشت: دیدگاه طرف ایرانی و روسی برای توسعه کریدور شمال – جنوب به یکدیگر نزدیک است.

وی بیان کرد: پیام صحبت‌ها در این نشست، نشانگر عزم جدی برای کار سریع و به موقع است. ما هم برای تحقق این خواسته عزم جدی داریم و زمان نیز برایمان بسیار اهمیت دارد بنابراین منطقه آزاد چابهار با استفاده از ظرفیت دبیرخانه تهران و هماهنگی‌هایی که در سطح منطقه صورت خواهد گرفت، تلاش می‌کند تا مسیر کریدور شمال – جنوب با سرعت بیشتر عملیاتی شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: شاید لازم باشد در سطح دیگری از جلسات میزان ترانزیت به لحاظ حجم را بدانیم تا زیرساخت‌ها و قوانین را متناسب با این هدف‌گذاری کمی پیش ببریم. این جلسات باید ادامه داشته باشد و از امروز شما را به عنوان یک شریک تجاری موفق در کنار خود می‌دانیم و آمادگی داریم میزان همکاری‌ها را گسترش دهیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان نیز گفت: دولت روسیه برای تسهیل کار حاضر است در قوانین تغییر ایجاد کند. در مساله لجستیک دو موضوع زیرساخت و اسناد برای تسهیل حمل و نقل مطرح است؛ محدودیت‌ها باید مطرح و حل شود تا کار‌ها پیش رود. ما با ایران کمیته‌ای برای تغییر قوانین و یا کمیته‌ای در زمینه محدودیت‌های اداری برای تسهیل فعالیت کریدور ایجاد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
فرصتهای پیشرفت را از دست ندهیم و فرصت سوزی را کنار بگذاریم رابطه تجاری و گسترده بین ایران و روسیه به رسد و پیشرفت هر دو کشور کمک خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۰:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آبادی سواحل و ارتباطات گسترده تجاری و ترانزیتی بین دو کشور به رونق بنادر دو کشور و سواحل مکران میانجامد
آخرین اخبار