معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه از تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و کارفرمایی استان کرمانشاه خبر داد.

بهزاد باباخانی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت : یک تسهیلات قرض الحسنه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل بند ب تبصره ۱۶ برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که خوشبختانه با استفاده از آن بیش از ۱۷ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود و کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در استان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به زودی آغاز می‌شود، گفت: رقم آن برای مشاغل انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل کارفرمایی چهار میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه ۲ موضوع مهم یعنی تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان و همچنین تبصره ۱۶ را به منظور کاهش نرخ بیکاری در دستور کار دارد، ادامه داد: اعضای جلسه باید به این دو موضوع توجه ویژه داشته باشند و هماهنگی و همکاری‌های خود را برای تسریع در جذب به موقع این تسهیلات افزایش دهند.

باباخانی از کمیته نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی خواست که نظارت و پیگیری‌های خود را برای جذب به موقع و همچنین اجرای هدفمند تسهیلات اشتغالزایی در استان افزایش دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در اجرای طرح‌های اشتغالزایی به موضوع زنجیره ارزش و مشاغل خرد که رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر را به دنبال داشته شد، توجه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.