آیین گرامیداشت پنجمین سالگرد جانباختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ سرپل‌ذهاب امروز شنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان در سرسرای ورزشی ولایت این شهرستان برگزار شد.

بابلی فرماندار سرپل ذهاب در آیین با گرامیداشت یاد جانباختگان این حادثه تلخ، گفت : زلزله ۲۱ آبان در سال ۹۶، آسیب‌های بسیاری وارد کرد که در جریان این زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری، ۶۲۱نفر جان خود را از دست دادند، ۱۲۰ نفر قطع عضو، ۲۱ نفر قطع نخاع و بیش از ۱۲هزار نفر مصدوم شدند و ۲۵ سرپرست خانوار فوت کردند و ۱۴ کودک تمام خانواده‌اشان را از دست دادند.

وی با بیان اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرپل‌ذهاب پس از وقوع زلزله باعث التیام و تسکین درد شد، افزود: این حضور منشا خیر شد که پس از آن دستوراتی صادر و خدماتی انجام گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: نگاه و کمک ملت ایران در زلزله سال ۹۶ به این شهرستان تسکین بخش بود و در اربعین امسال مردم غیور و صبور این شهرستان با برپایی موکب و خدمات دهی به زائران از سراسر کشور جوابگوی زحمات ملت ایران بودند.

بابلی تصریح کرد: در جریان وقوع این زلزله همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ واحد تخریبی شهری و هشت هزار و ۴۰۰ واحد تخریبی روستایی داشتیم که علاوه بر این ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد شهری و پنج هزار و ۶۰۰ واحد روستایی آسیب دیدند که تعمیری ارزیابی شد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد واحد‌های تخریبی و تعمیری بازسازی شدند که بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار مردم برای بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: حدود پنج درصد کار احداث و مقاوم سازی واحد‌های مختلف در شهرستان باقی مانده که نیازمند تسهیلات و پیگیری مسوولان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.