فرانسه و انگلیس اقدامات مقابله با مهاجران را افزایش می‌دهند

منابع خبری از قصد پاریس و لندن برای توافق بر سر افزایش اقدامات مقابله‌ای با مهاجران کانال مانش خبر دادند.

نشریه انگلیسی تلگراف در گزارشی اعلام کرد فرانسه و انگلیس قصد دارند تا روز دوشنبه هفته جاری توافقی را بر سر افزایش اقدامات خود در راستای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از کانال مانش امضا کنند.

این توافق تعداد افسران حاضر در سواحل مرزی فرانسه را به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد داد و افراد داوطلب هم در این منطقه مستقر خواهند شد تا از ورود بیشتر مهاجر غیرقانونی جلوگیری شود. فرانسه هم با یک مقر مشترک برای کنترل موافقت خواهد کرد که نیرو‌های انگلیسی در آن مستقر خواهند شد.

روز جمعه وزرای خارجه فرانسه و انگلیس بر لزوم اتخاذ اقدامات بیشتر برای مقابله با هرگونه مهاجرت غیرقانونی تاکید کردند. مقام‌های انگلیس می‌گویند حصول توافق بسیار نزدیک است. اما امروز (شنبه) مقام‌های هر دو کشور واکنشی به این گزارش نداشتند.

نشریه اکسپرس می‌گوید توافق هفته جاری منعقد خواهد شد و احتمالا پهپاد‌های بیشتری از انگلیس برای مقابله با مهاجران به کار گرفته می‌شود تا مهاجرانی که در شن و ماسه مخفی می‌شوند را شناسایی کنند.

در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر توانسته‌اند در قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کنند، از آنجا که سال گذشته این تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۶ مهاجر بود، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر کنونی انگلیس، تحت فشار است تا راهی برای مقابله با این مسئله پیدا کند.

از زمانیکه ماه گذشته ریشی سوناک به این مقام رسد روابط انگلیس و فرانسه رو به بهبودی رفته است. پیشتر از او «لیز تراس» زمانیکه وزیر امور خارجه انگلیس بود می‌گفت مشخص نیست که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، دوست یا دشمن لندن است.

هفته گذشته هم «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس، اعلام کرده بود که تلاش می‌کند پناهجویان را از این کشور اخراج و به کشور‌های آمریکای جنوبی اعزام کند.

پیش از این وزرای کشور انگلیس در تلاش بودند تا پناهندگانی را که به این کشور می‌آیند، به کشور‌های آفریقایی از جمله رواندا اخراج کنند، اما سپس از اخراج پناهجویان به کشور‌های پاراگوئه، پرو و برزیل صحبت می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار