میانجی آمریکایی با تاریخی دانستن توافق ترسیم‌ مرزهای آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که نخست‌وزیر بعدی این رژیم توافق را لغو نخواهد کرد.

«آموس هوکشتاین» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور انرژی که نقش میانجی در توافق آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را داشت، این توافق ترسیم مرز را تاریخ دانست و و با بیان اینکه شرکت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری و اکتشاف را آغاز خواهند کرد، بعید دانست که نخست‌وزیر آینده رژیم اشغالگر این توافق را لغو کند.

به گزارش وبگاه تله‌ریپورت، هوکشتاین این توافق را باعث ایجاد ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد که دو طرف متعهد به احترام و اجرای تمام و کمال این توافق شده‌اند و این گمانه‌زنی را رد کرد که «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست‌وزیر آینده رژیم صهیونیستی این توافق را کنار بگذارد.

این مقام آمریکایی درباره نگاه لبنان هم گفت که حزب الله لبنان هم از این توافق استقبال کرده وهمین منجر به حمایت ارتش لبنان از توافق خواهد بود.

توافق ترسیم مرز‌های دریایی، ۲۰ مهر پس از تایید نهاییِ دولت لبنان، به امضای کابینه رژیم صهیونیستی هم در آمد تا روند اجرایی شدن آن آغاز شود. بر این اساس، لبنان به اکثر مناطق مورد منازعه در توافق دست یافت که یک موفقیت مهم برای این کشور در راستای بهره‌مندی از ثروت‌های طبیعی خود در دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار