رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:کودکان به دلیل آگاهی کمی که از مفهوم خیابان و خطرات تصادفات دارند از آسیب‌پذیرترین عابران در سطح شهر هستند.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به آموزش رفتار‌های ترافیکی به دانش‌آموزان و لزوم آموزش قوانین و مقررات رانندگی به آن‌ها، گفت: کودکان به دلیل آگاهی کمی که از مفهوم خیابان و خطرات تصادفات دارند از آسیب‌پذیرترین عابران در سطح شهر هستند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه در مورد آن نگرانی‌هایی وجود داشته است، رفت‌وآمد دانش‌آموزان از خانه تا مدرسه بوده که با رعایت چند نکته و با آموزش نکات عبور و مرور به دانش‌آموزان می‌توانیم با خیالی آسوده‌تر آن‌ها را راهی مدرسه کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: لازم است به فرزندان خود بیاموزیم؛ هنگام خروج از مدرسه عجله نکنند و از رفتار‌های خطرناک شامل دویدن ناگهانی در خیابان، رها کردن دست والدین هنگام عبور از خیابان، بازی و شوخی در خیابان خودداری کنند.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان هنگام رفت و آمد در خیابان باید به تابلوها، علائم راهنمایی و جهت حرکت خودرو‌ها توجه کرده و برای عبور از عرض خیابان از محل‌های مجاز مانند پل هوایی، زیرگذر عابرپیاده و محل خط‌کشی شده عابر پیاده عبور کنند.

سرهنگ محمدی با اشاره به تأثیر رفتار ترافیکی افراد روی دانش‌آموزان و کودکان، خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی جهت بهبود رفتار ترافیکی افراد به خصوص از سوی خانواده‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در رفتار اجتماعی کودکان در زمینه رعایت قوانین ترافیکی آن‌ها در بزرگسالی داشته باشد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار