دادستان شهرستان تاکستان گفت: دفاتر شرکت‌های فاقد پروانه فعالیت ثبت نام خودرو در آینده‌ای نزدیک پلمب خواهد شد.

محمد صمدی دادستان شهرستان تاکستان گفت: علیرغم اینکه این شهرستان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، باغداری و صنعت از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است، اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش قارچ گونه شرکت‌های ثبت نام خودرو در شهرستان بوده ایم.

وی افزود: متاسفانه بعضأ در کشور شاهد بوده ایم که کلاهبرداران با تأسیس چنین شرکت‌های بدون پشتوانه و اعمال مانور‌های متقلبانه و جلب اعتماد شهروندان، اموال آنان را برده اند.

صمدی با بیان اینکه در گذشته از سوی مسئولین اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های ثبت نام خودرو در شهرستان تاکستان انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ شرکت ثبت نام خودرو در شهرستان تاکستان فعالیت دارند که با توجه به مکاتباتی که با دستگا‌های ذی ربط در حوزه صدور پروانه فعالیت شرکت‌های ثبت نام خودرو صورت گرفته است صدور مجوز جدید برای فعالیت شرکت‌های ثبت نام خودرو در تاکستان ممنوع شده است، لذا اجازه فعالیت شعبه‌ی جدید ثبت نام خودرو داده نمی‌شود.

صمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر عملکرد و فعالیت‌های شرکت‌های ثبت نام خودرو در شهرستان تاکستان نظارت وجود دارد و فعالیت‌های آن‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

دادستان شهرستان تاکستان تاکید کرد: بدون تردید شرکت‌هایی که مجوز‌های قانونی برای ثبت نام خودرو ندارند و اقدام به راه اندازی شعبه کرده اند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد و دفاتر این شرکت‌های فاقد پروانه فعالیت پلمب خواهد شد.

این مقام قضایی یادآور شد: بر فعالیت شرکت‌های ثبت نام خودرو که قبلا پروانه فعالیت دریافت کرده اند نظارت صورت می‌گیرد تا فعالیت آن‌ها مطابق با نوع پروانه فعالیت باشد.

وی خطاب به مردم در خصوص ثبت نام در شرکت‌های خودروی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنم که حتما در هر فعالیت اقتصادی که سرمایه گذاری می‌کنند نسبت به نوع فعالیت آن‌ها بررسی لازم داشته و بدون مشورت و تایید حقوق دانان و متخصصین امر سرمایه شان را در اختیار آنان قرار ندهند و در صورت ثبت نام، تضامین و وثایق معتبر را در زمینه پرداخت وجه خود دریافت کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، سرمایه خود را استیفاء کنند و در غیر این صورت اقدام علی نفسه (به ضرر خویش) کرده و کسی را نباید ملامت کنند.

صمدی با بیان اینکه امروز بسیاری از شرکت‌های تولیدی و صنعتی در کشور از جمله شهرستان تاکستان در زمینه سرمایه در گردش و همچنین اجرای طرح‌های توسعه با کمبود نقدینگی مواجه هستند، تاکید کرد: اگر زمینه و بستر‌های لازم و قانونی فراهم شود و نقدینگی مردم در امور تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری شود هم زمینه اشتغال و توسعه صنعت فراهم می‌شود و هم اینکه سرمایه گذاران به طور مستقیم در توسعه و رونق اقتصادی کشور نقش آفرینی می‌کنند و از سرمایه گذاری خود منفعت لازم را می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار