معاون مهندسی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور گفت: در حال حاضر بندر چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی است.

علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار گفت: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مکران است.

به گفته فتحی   بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالا است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور گفت: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آب‌های آزاد و به بازار‌های جهانی، راه دارد جا دارد، که زیرساخت‌های آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری شود.

علی فتحی افزود: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار برای ساخت و تکمیل پروژه‌های روبنایی و زیر بنایی، تاکنون بیش از سه هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که تحول بزرگی در رونق‌اشتغال و جذب کالا در این بندر ایجاد شده است که البته سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهاربه مبلغ ۱۴۰۰میلیارد تومان نیز در این رونق بی تاثیر نبوده است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: در هفت ماهه اول سال جاری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، ۸۳ فروند کشتی بزرگ حامل کالا‌های نفتی وکالای اساسی، پهلوگیری کرده اند که با تخلیه و بارگیری این کشتی ها، ظرفیت تخلیه و بارگیری به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسیده است.

عسکری نسب بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۰۰ هزارتن کالای فله از بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده است، که درمقایسه با مدت مشابه، با رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا همراه بوده است.

وی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، در صدد هستیم بابسترسازی مناسب، این بندر در بخش کانتینر و ترانزیت، به یک‌بندری کانتینری تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.