وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای بلغاری خود گفت: منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم.

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و نیکولای میلکوف وزیر امور خارجه بلغارستان، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر کرد و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین به گفتگو‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با تحولات اوکراین تاکید کرد: ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشور یادآور شد، ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

وی درخصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع تهران را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تاکید کرد.

نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع کشورمان در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکار‌های سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تشکر کرد و افزود: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق میان ایران و جامعه بین المللی همواره حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
چرا وزیر امور خارجه به اقدامات غرب در حمایت از صدام اشاره نمی کند ؟ بهتر نیست بگوید ما مثل المان و...نیستیم که در دوران جنگ به کشورهای در حال جنگ بمب شیمیایی بدهیم . یا بگوید ما مثل فرانسه نیستیم که در دوران جنگ به کشورهای در حال جنگ مثل صدام هواپیمای سوپر اتاندارد و موشک های اگزوسه اجاره بدهیم تا کشتی های کشوری که به او تجاوز شده را منهدم کنند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۲۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
روسیه ابرقدرت شرق جهان است. یک کشور عربی مترسک که نیست که دست جلوی کسی دراز کند و گدایی کند. خودش هر چه را بخواهد می سازد. چرا اروپا خودش را به خریت میزند و طوری وانمود میکند کانه روسیه عربستان سعودیست؟ وقتی هر دو کشور مستقل و قدرتمند ایران و روسیه اعلام میکنند که چیزی رد و بدل نشده مسموع اربابان رسانه ای غرب نیست. ولی تا علینژاد و رجوی حرفی میزنند فصل الختام کل کشورهای دول غرب میشود!!! این رفتارهای نامعقول خون غربی ها را روزی بر زمین می ریزد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
همجوره دمتون گرم..اگرم سلاح دادین بازم دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
موضع شما در واقع واگذاری خاک اوکراین به روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
هرکی داده همین حرفارو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
آفرین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
پس دادین
آخرین اخبار