مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در کتابخانه‌های مرکزی کشور ۴۰ خدمت به علاقه‌مندان به کتاب ارائه می‌شود که متأسفانه استان از این نعمت محروم است.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین،گفت: استان قزوین تا امروز از نعمت کتابخانه مرکزی محروم است درحالیکه در شهر‌هایی مانند سنندج، یزد و مشهد شاهد خدمات گسترده و متنوع کتابخانه‌های مرکزی به اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

 محمدبیگی افزود: در حال حاضر در کتابخانه‌های مرکزی کشور ۴۰ خدمت به کتابخوانان و علاقه‌مندان به کتاب ارائه می‌شود که متأسفانه استان از این نعمت محروم است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تصویر گذشته از کتابخانه‌ها در ذهن عموم مردم تغییر کرده و کتابخانه‌ها از یک مکان مطالعه و اخذ کتاب به پایگاه‌های فعال اجتماعی و فرهنگی تبدیل شدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: امروز شبکه کتابخانه‌های عمومی بعد از مدارس و مساجد بزرگ‌ترین شبکه فرهنگ عمومی در کشور هستند و به گروه‌های خاص از جمله سالمندان، مهاجران، نابینایان و ناشنوایان خدماتی ارائه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر ۲۱ منطقه شهری استان کتابخانه عمومی ندارد و از خیران دعوت می‌کنیم که برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در این مناطق و همچنین تعمیر کتابخانه‌ها در سایر نقاط به ما کمک کنند.

این مسئول افزود: امروز بیش از سه هزار و ۷۰۰ باب کتابخانه عمومی در سرتاسر کشور وجود دارد و ایران از نظر تعداد اعضای کتابخانه‌ها بعد از کشور‌های ژاپن، چین و هند رتبه چهارم آسیا و در بین کشور‌های جهان اسلام و همچنین منطقه خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.