یک نویسنده گفت: تبلیغ نویسندگان در بیلبورد‌های شهری می‌تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب‌های خوب باشد و به توسعه کتاب‌خوانی کمک کند.

حسینعلی جعفری، رمان‌نویس و مدرس دانشگاه با ابراز خرسندی از نصب بیلبورد‌های نویسندگان مطرح کشور در سطح شهر تهران، بیان کرد: چه چیزی بهتر از کتاب برای تبلیغ و چه کسانی بهتر از نویسندگان برای معرفی وجود دارند؟ کاش مدیریت شهری در سایر شهر‌ها نیز اقدامات مشابهی را انجام می‌دادند و کتاب‌ها و نویسندگانِ هر شهر را معرفی می‌کردند.

وی با بیان این‌که معرفی نویسندگان هر شهر سبب می‌شود که مردم با علاقه‌ای که به وطن خود دارند، به مطالعه آثار این نویسندگان گرایش پیدا کنند، افزود: معرفی نویسندگان در بیلبورد‌های شهری ایده مطلوبی است که از تهران آغاز شده و باید به شهر‌های دیگر ایران سرایت پیدا کند. این نوع تبلیغات سبب می‌شود که نام کتاب‌ها و نویسندگان ملکه ذهن مردم شود و این امر به‌طور طبیعی در گرایش به کتاب‌خوانی موثر است.

جعفری بخش‌های فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور را به الگوگیری از این اقدامِ صورت‌گرفته در پایتخت دعوت و تأکید کرد که این حداقل کاری است که می‌توان در قبال زحمات نویسندگان انجام داد.

این رمان‌نویس با ابراز نگرانی از کاهش شمارگان کتاب‌ها در کشور گفت: برخی کتاب‌ها به تیراژ‌های بالا می‌رسند و چندین‌بار تجدیدچاپ می‌شوند. مشکل اینجاست که ما کتاب‌های خوب را به‌خوبی معرفی نمی‌کنیم. با این حساب، اقدام یادشده می‌تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب‌های خوب باشد و به توسعه کتاب‌خوانی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.