معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

 محمدمهدی رحیمی نیارکی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بودجه امسال این استان در حوزه حمایت از مشاغلپرداخت حدود ۸۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در قزوین خانگی ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که با توجه به پرداخت کامل آن باید مجددا برای دریافت همین رقم اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: حدود ۵۱۵ رسته شامل رسته‌های مستقل (خوداشتغالی و انفرادی) و پشتیبان (دارای زیرمجموعه) برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تعیین و ابلاغ شده است که متقاضیان می‌توانند طبق آن‌ها برای دریافت مجوز‌ها و تسهیلات اقدام کنند.

نیارکی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به دارندگان مجوز مشاغل خانگی در استان، گفت: در سال جاری برای افراد مستقل ۱۰۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان به ازای هر نفر زیرمجموعه ۵۰ میلیون تومان و حداکثر برای ۴۰ نفر تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: این تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله است و جامعه هدف در تقویت مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

وی گفت: بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در فاز اول آن با ما همکاری داشتند و امیدواریم در ادامه نیز همراهی و همکاری آن‌ها را در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.