رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همفکری و همکاری مدیریت شهری کلان شهرها می‌تواند در رفع مشکلات با اهمیت و تأثیرگذار باشد و آنها را از حمایت‌های دولتی بی نیاز کند.

ابوالفضل قربانی، در جلسه‌ ای که با حضور جمعی از مدیران شهری اصفهان و مشهد برگزارشد ضمن تشکر از مدیریت شهری مشهد به دلیل انجام اقدامات شایسته و انتخاب مدیران جوان، انقلابی و متخصص اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان نگاه ویژه‌ای به موضوع حمل و نقل دارد به طوری که ۶۰ درصد از بودجه شهرداری در این حوزه هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه موضوع حمل‌ونقل یک دانش است، ادامه داد: همفکری و همکاری مدیریت شهری کلان شهر‌ها می‌تواند در رفع مشکلات با اهمیت و تأثیرگذار باشد و آن‌ها را از حمایت‌های دولتی بی نیاز کند.

او برگزاری جلسات تخصصی مشترک میان کمیسیون‌های تخصصی شورا‌ها را پیشنهاد داد و گفت: مشهد به واسطه وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)، شهر همه ایرانیان بویژه زائران اصفهانی است.

قربانی تاکید کرد: هر اقدام عمرانی و خدماتی که در شهر‌ها انجام می‌شود، وقتی عامل کارآمدی نظام است که رضایت مردم را در بر داشته باشد.

انتقال تجربیات؛ پیشرفت کلانشهر‌ها را به همراه دارد

حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: مشهد اولین شهری است که طی سال‌های گذشته مطالعات جامع شهری آن آماده شده و در سال‌های اخیر در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری پیشرفت‌های خوبی داشته است.

او ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان نیز به هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل توجه ویژه‌ای شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند «اصرو» در راستای مدیریت زمان مسافران اتوبوس‌های درون شهری گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار مدیریت مشهد قرار دهد.

او به اجرای طرح ثبت تخلف با موتورسیکلت در شهر اشاره کرد و افزود: در دوره جدید مدیریت شهری در اصفهان با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

حق‌شناس با بیان اینکه انتقال تجربیات و همکاری میان کلان شهر‌ها منجر به پیشرفت می‌شود، تصریح کرد: سیستم‌هایی که امروزه در حوزه حمل و نقل کلان‌شهر‌ها پیاده سازی شده، جز بهترین سیستم‌های روز دنیا است که به همت جوانان متخصص و انقلابی کشورمان راه اندازی شده است.

او پیشنهاد داد: برگزاری نشست‌های تخصصی بین سازمانی در دو کلانشهر اصفهان و مشهد برگزار شود.
آمادگی مدیریت شهری مشهد برای تعامل و همکاری با اصفهان
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد حوزه حمل و نقل را یک حوزه اجتماعی و پر مخاطب دانست و اظهار کرد: عامل موفقیت مدیریت جدید شهری در مشهد، استفاده از نیرو‌های جوان و با سابقه تخصصی مرتبط است.

ایمان فرهمندی، آمادگی مدیریت شهری مشهد را جهت تعامل و همکاری با مدیریت شهری اصفهان اعلام کرد و افزود: اصفهان به عنوان یک کلانشهر الگو برای شهر مشهد است، زیرا در قسمت‌های مختلف مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام شده است.

او اظهار کرد: امسال بلیت فروشی اتوبوس‌ها کاملاً به صورت غیرحضوری در مشهد انجام می‌شود.
به‌روز رسانی ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد
معاون عمران و حمل‌ونقل شهردار مشهد در این جلسه اظهار کرد: طراحی مجدد خطوط اتوبوس و اصلاح خطوط قدیمی در شهر مشهد از برنامه‌های معاونت حمل و نقل در دوره جدید مدیریت شهری است.

سیدخلیل منبتی، با اشاره به افزایش تعداد ۱۲۰ دستگاه ون و ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در راستای بروز رسانی ناوگان تاکسیرانی گفت: افزودن ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به حمل و نقل شهری باعث حذف سفر‌های تک سرنشین و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

او تاکید کرد: از تجربیات مدیریت شهری اصفهان بتوانیم در اجرای پروژه‌های مشهد استفاده کنیم.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت‌های حمل و نقل دو کلانشهر اصفهان و مشهد امضا شد.

مدیران شهری اصفهان از پایانه ترکیبی آزادی، سیستم مدیریت و نظارت اتوبوسرانی، خط یک و دو قطار شهری مرکز کنترل خط یک قطار شهری و همچنین سیستم هوشمند دوچرخه اشتراکی (بایدو) بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.